Lintopdrachten overslaan
Verdergaan naar hoofdinhoud
Omhoog
Nederland Engels
Aanmelden

Klant waardeert ook zorgverzekeringskaart

Net als de verzekeringskaarten voor schade-, inkomens- en levensverzekeringen kan ook de zorgverzekeringskaart rekenen op waardering van klanten. Uit onderzoek van Kantar Public blijkt dat een derde van de consumenten deze een acht of hoger geeft. Slechts drie procent geeft de kaart een onvoldoende.
 
Zorgverzekeraars introduceerden de zorgverzekeringskaart eind vorig jaar. Deze is gemaakt voor alle basisverzekeringen en geeft een korte uitleg over de belangrijkste kenmerken van de polis. 
 
De zorgverzekeraars zijn erg tevreden over de onderzoeksresultaten en gaan de kaart dan ook verder ontwikkelen voor de komende overstapperiode. Zo gaan ze kijken of ze er meer informatie aan kunnen toevoegen, bijvoorbeeld over aanvullende verzekeringen.

Qua opzet sluit de zorgverzekeringskaart aan bij de verzekeringskaarten die het Verbond van Verzekeraars heeft ontwikkeld. Ook daarvan zien consumenten duidelijk de meerwaarde, bleek eerder al uit onderzoek.

Voorloper

Nederlandse verzekeraars lopen voorop in Europa als het gaat om deze vorm van consumenteninformatie. De kaarten zijn een voorloper van het Europese Insurance Product Information Document. Vanaf 2018 is dat verplicht voor alle zorg- en schadeverzekeringen voor consumenten die in Europa verkrijgbaar zijn. Het Verbond en Zorgverzekeraars Nederland zijn met elkaar in overleg over de toekomstige kaarten.
 
Nieuwsbericht 6-4-2017
Trefwoorden:
VerzekeraarsVernieuwen

Dossiers:
Klantbelang en Reputatie