Cijfers - Klanttevredenheidsonderzoek Zakelijk

Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden, Log in om toegang te krijgen tot deze content

Het Klanttevredenheidsonderzoek Zakelijk beschrijft en verklaart de tevredenheid van zakelijke klanten over hun verzekeraar. Het onderzoek wordt uitgevoerd sinds 2012 en is in 2019 volledig herzien. Het onderzoek biedt een branche-brede benchmark waarbinnen verzekeraars de tevredenheid van hun zakelijke klanten kunnen vergelijken met de concurrentie. Publicatie van het onderzoek draagt bij aan het behalen van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren.

Het onderzoek wordt uitgevoerd in de sectoren:

  • Leven (Pensioenen)
  • Schade
  • Inkomen

Deelnemende verzekeraars leveren voor het onderzoek klantbestanden en een populatiebeschrijving op een aantal gespecificeerde kenmerken aan. Onderzoeksbureau Market Response (voorheen SAMR) voert het onderzoek uit. Het veldwerk bestaat uit telefonisch onderzoek onder netto 200 zakelijke klanten.

In het onderzoek komt onder andere de NPS aan bod met een open toelichting er worden eindoordelen gevraagd op service, product en prijs. Daarnaast worden scores gevraagd voor de belangrijkste dienstverleningsprocessen- en contacten. Deelnemers kunnen het onderzoek uitbreiden met extra respondenten of extra vragen.

Log in op deze pagina om hieronder meer te lezen over deelname met jouw bedrijf of label en over wat dat jullie oplevert.