CarePack winnaar Jongeren Innovatie Programma 2019

Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden, Log in om toegang te krijgen tot deze content
05-04-2019

“Dit team heeft met een overweldigende meerderheid van stemmen gewonnen. Het idee beantwoordt aan de oerbehoefte van zekerheid én speelt in op de trend om ‘in controle’ te zijn. "De winnaar is … CarePack!”

Zo sloot Richard Weurding, algemeen directeur van het Verbond, de drukbezochte JIP-finale af op 4 april in de Haagse Caballero Fabriek.

Het winnende team pitchte gisteren als eerste zijn idee: CarePack. Een innovatieve toepassing bij acute zorgbehoefte van verzekerden in het buitenland. De andere vier ideeën waren Studentenknip (één online overzicht voor studentenhuizen), Orde (gezamenlijk inzicht in administratie), BabyBudgetManager (financieel inzicht voor aanstaande ouders) en FIXX (onderhoudscheck woning). Weurding was onder de indruk van de gedrevenheid en het enthousiasme van de JIP’ers. “Elk jaar wordt er meer aandacht besteed aan de uitwerking zoals landingspagina’s, apps en outfits. En in de wandelgangen werd er voorafgaand aan de presentaties al flink gelobbyd onder het publiek.”

Het gaat om de innovatieve mindset

Sander Goudswaard, Innovation coach bij MakerLab, heeft de deelnemers in de afgelopen vier maanden door het innovatieproces geloodst. “Ik hoop dat de jonge verzekeraars deze innovatieve mindset ook na het JIP vasthouden. Innoveren en productontwikkeling hebben te maken met continue blijven leren. De winnaar, CarePack, krijgt met het winnen van de innovatiebootcamp de kans om nog een vervolgstap in het innovatieproces te zetten.”

Tijd is de nieuwe luxe

Naast de pitches werd het publiek geïnspireerd door gastspreker Peter Heshof (Bloom trend & marketingbureau). Deze merkstrateeg is een expert op het gebied van tijdgeest, trends en consumenten. “De tijdgeest heeft een vast ritme. Als je het ritme van de tijdgeest door hebt, begrijp je ook de trends.” Volgens Heshof leven wij nu in een wereld waarin tijd de nieuwe luxe is. “Het is een periode waarin consumenten ons de vraag stellen: ben jij mijn tijd wel waard? Als bedrijf moet je een heel helder antwoord op deze vraag hebben, anders wordt er niet voor jou gekozen.”

Binnenkort meer …!

Meer over JIP en een uitgebreide samenvatting van de lezing van Heshof is volgende week te lezen in een longread. In deze terugblik kun je dan ook de after movie bekijken.

 


Was dit artikel nuttig?