Doe mee aan het KTO Zakelijk 2020

Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden, Log in om toegang te krijgen tot deze content
22-06-2020

Wil jij ook weten in hoeverre jouw zakelijke klanten je aanbevelen aan anderen? En geldt voor jouw bedrijf ook dat een positieve ervaring van een zakelijke klant vaak te maken heeft met een goede schadeafhandeling of positieve ervaring tijdens een contactmoment? En hoe scoort jouw maatschappij in verhouding tot andere verzekeraars? Neem deel aan het Klanttevredenheidsonderzoek voor de Zakelijke markt en krijg waardevol inzicht in jouw dienstverlening.

Wat levert het op?

Elke deelnemende verzekeraar krijgt een individuele rapportage met inzicht in belangrijke drivers van klanten, een analyse van prioriteiten en een overzicht van de waardering van zakelijke klanten voor bijvoorbeeld contactmomenten. En dat alles ook in een benchmark ten opzichte van de concurrentie.

Naast een individuele analyse wordt een analyse op marktniveau gedaan. Zo laat de marktrapportage van 2019 zien dat naast schadeafhandeling en contact, ook de premie en de dekking van een verzekering bepalend zijn voor het oordeel van klanten. En dat de sociale focus van merken in de markt van Inkomensverzekeringen positiever wordt beoordeeld dan bij Schade.

Het onderzoek

Het KTO wordt sinds 2012 uitgevoerd door onderzoeksbureau MarketResponse en is in 2019 volledig herzien. Hierdoor sluit het beter aan bij de huidige standaarden van klantonderzoek. Voor elke deelnemende verzekeraar worden 200 zakelijke klanten bevraagd. In het onderzoek komt onder andere de NPS aan bod, worden oordelen gevraagd op service, product en prijs en worden scores gevraagd voor de belangrijkste dienstverleningsprocessen en klantcontacten.

Mario Hoppenbrouwer (Adviseur Klantgeluk, Sazas): "Het nieuw opgezette klanttevredenheidsonderzoek ervaren wij als een goede verbetering ten opzichte van het meer traditionele onderzoek van de afgelopen jaren. Met name de open toelichting op de NPS-vraag geeft ons waardevolle inzichten waarmee we als organisatie aan de slag kunnen om de klantbeleving verder te verbeteren. Voor ons ligt de kans in het vergroten van de promotors, want pas dan gaan klanten onze organisatie ook aanbevelen. Door verder in te zoomen op de drivers die klanten echt belangrijk vinden weten we ook als organisatie waar we toegevoegde waarde kunnen leveren om net dat extra stapje te zetten. En als de klant die toegevoegde waarde in de dienstverlening én ook in zijn beleving gaat ervaren, bereik je een win-win situatie: een enthousiaste klant, gemotiveerde medewerkers en een klant gedreven organisatie."

Deelname

Wil je deelnemen aan het Klanttevredenheidsonderzoek Zakelijk 2020? Meld je dan uiterlijk vrijdag 17 juli aan bij Esther Heiwegen via e.heiwegen@verzekeraars.nl. Geef in de e-mail aan met welk(e) label(s) (merken) je deel wilt nemen. Geef daarnaast ook de sector aan: Schade, Inkomen en/of Leven (Pensioenen, alleen bij voldoende deelnemers).

Meer informatie

Meer informatie over de opzet, planning en kosten is te vinden op de productpagina van het Klanttevredenheidsonderzoek Zakelijk.

Klik op de afbeelding om in te zoomen.


Was dit artikel nuttig?