Einde Project Sherlock, jonge verzekeraars gaan door

}
Op deze pagina is content beschikbaar exclusief voor leden, Log in om toegang te krijgen tot deze content
28-05-2015

Met Project Sherlock hebben jonge verzekeraars het bewijs geleverd van de vernieuwing in de sector. Een workshop voor de winnaars maakte begin mei een officieel einde aan het project. Maar zeker niet aan de vernieuwing in de branche en het zichtbaar maken daarvan. Een van de conclusies tijdens de workshop: dat samenkomen en verder denken moeten we vaker doen. Dat gaat dan ook gebeuren, met ondersteuning van het Verbond.

Project Sherlock ging in het najaar van 2014 van start. Het Verbond daagde jonge verzekeraars uit vernieuwing in de branche op een ludieke manier zichtbaar te maken. Dat leverde diverse mooie voorbeelden op: van een stripverhaal over eenvoudig taalgebruik tot een filmpje over een gele stoel waardoor de klant altijd aan tafel zit. Hoewel er ‘slechts’ zeven inzendingen waren, leverde het project wel flink wat gespreksstof op. Dat bleek in februari tijdens de bijeenkomst waar de prijswinnaars bekend werden, en onlangs weer, bij het verzilveren van die prijs: een workshop van De Zaak van Vertrouwen. 

Beloftes waarmaken
De acht prijswinnaars van drie verschillende maatschappijen kwamen met diverse vragen binnen. De een vroeg zich af wat de branche nog meer zou kunnen doen om het vertrouwen in de branche te verbeteren. De ander kwam vooral inspiratie opdoen, en weer een ander was benieuwd naar het gezamenlijke belang en hoe zij daar invulling aan kunnen geven. Aan Stephan Fellinger en Joost Schrage van De Zaak van Vertrouwen de taak de sessie te leiden en hen aan de antwoorden te helpen. Al snel werd duidelijk: vernieuwen begint met veranderen van kleine zaken. Kijk eens wat je belooft op je website. Kun je die beloftes waarmaken? En dus: is er voldoende basis om vertrouwen te krijgen?

Platform Jonge Verzekeraars
Na een ‘belofte-safari’ op de diverse sites waren de deelnemers het erover eens: dat kan soms best beter. En toch: het ligt toch niet alleen aan de teksten op je website? Het gaat toch om wat je doet? Zeker in deze veranderende wereld. Het gaat om nieuwe klantconcepten en producten en nieuwe samenwerkingsvormen. “We moeten samenwerken om relevant te zijn in het leven van mensen”, aldus een deelnemer. “Ook met partijen van buiten de branche.” En meer van dit soort bijeenkomsten dus, waarbij nieuwe inzichten  bij elkaar worden gebracht en ruimte wordt gegeven aan initiatieven vanuit de nieuwe generatie verzekeraars. Precies wat het Verbond van plan is, onder meer via allerlei activiteiten van het Platform Jonge Verzekeraars. Wil je weten wanneer de volgende bijeenkomst van het Platform Jonge Verzekeraars is of heb je leuke ideeën? Meld je dan via de LinkedIn groep Jonge Verzekeraars. De site van Project Sherlock is nog tot eind juni te bezoeken.

Cookies

{cookieText}