Handreikingen 'Beveiligingsmaatregelen Buitenterreinen' opnieuw beoordeeld

Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden, Log in om toegang te krijgen tot deze content
07-01-2020

De handreikingen 'Beveiligingsmaatregelen Buitenterreinen' zijn opnieuw beoordeeld. Het netwerk mobiliteit & transport van het Platform Risicodeskundigheid concludeert dat de opzet en indeling nog actueel zijn en goed aansluiten op de VRKI 2.0. Met de handreikingen kunnen verzekeraars en mobiliteits-, transport- en logistieke bedrijven hun risicoklasse bepalen.

Inbraak bedrijventerreinen

Auto-, transport- en logistieke bedrijven, en hun verzekeraars, worden vaak geconfronteerd met criminaliteit op buitenterreinen. Zo betreden zwaar georganiseerde criminele bendes ‘s nachts de terreinen om auto’s en kostbare onderdelen te stelen. Denk aan velgen, banden, airbags, werktuigen, navigatiesystemen en xenonverlichting. Diefstal en schade heeft vaak grote impact op de betreffende ondernemer.

Gratis handreikingen

Om ondernemers te helpen bij het aanpakken van deze problematiek hebben risicodeskundigen, verenigd in het Verbond van Verzekeraars, twee handreikingen ontwikkeld. Een voor mobiliteitsbedrijven en een voor logistieke en transportbedrijven. Met behulp van deze handreikingen kunnen risicoklassen bepaald worden en daarmee het gewenste preventie- en beveiligingsniveau.

De handreikingen zijn in 2019 voor wat betreft de gebruikte terminologie in lijn gebracht met de Verbeterde Risicoklassenindeling van het CCV, de VRKI 2.0.


Was dit artikel nuttig?