JIP-deelnemers aan het woord: “Ja, dát ga ik niet vertellen! We willen natuurlijk wel winnen!”

}
Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden, Log in om toegang te krijgen tot deze content
09-06-2017

Op de vraag wat ze er tot nu toe van vinden, reageren Lisette Strijker (Unigarant), Ferron Blankendaal (Zwitserleven, onderdeel van Vivat) en Robbert Hoekstra (Reaal, onderdeel van Vivat) alledrie enthousiast. “Je leert met een innovatieve bril naar zaken kijken. Wat voor mij vooral een eye-opener was, is dat het belangrijk is door middel van interviews goed uit te zoeken wat de klant nu écht wil.” Robbert sluit zich daarbij aan: “Ik vond de manier waarop wij met een innovatie om moesten gaan heel interessant. We hebben namelijk met de lean start-up-methode gewerkt. Die methode wordt veel gebruikt voor de totstandkoming van innovaties.”

Op de vraag wat ze er tot nu toe van vinden, reageren Lisette Strijker (Unigarant), Ferron Blankendaal (Zwitserleven, onderdeel van Vivat) en Robbert Hoekstra (Reaal, onderdeel van Vivat) alledrie enthousiast. “Je leert met een innovatieve bril naar zaken kijken. Wat voor mij vooral een eye-opener was, is dat het belangrijk is door middel van interviews goed uit te zoeken wat de klant nu écht wil.” Robbert sluit zich daarbij aan: “Ik vond de manier waarop wij met een innovatie om moesten gaan heel interessant. We hebben namelijk met de lean start-up-methode gewerkt. Die methode wordt veel gebruikt voor de totstandkoming van innovaties.”

Niet denken in problemen
De focus binnen het Jongeren Innovatie Programma ligt op innovatie. En dat is direct wat alle deelnemers bindt. “Ik heb sinds december een nieuwe functie, namelijk als productmanager Innovatie. Ik houd mij dus ineens veel meer bezig met dit onderwerp en wil daar meer over leren. Daarom heb ik de kans aangegrepen om aan JIP deel te nemen”, vertelt Robbert. “Binnen mijn organisatie heeft men aangegeven de meest innovatieve verzekeraar te willen zijn. Zij willen dan ook graag dat medewerkers zich ontwikkelen. Die kans liet ik niet liggen!”, aldus Ferron. Lisette geeft aan dat zij als klachtencoördinator ook veel met de behoeften en wensen van de eindklant te maken heeft. “In het programma leer je om ook echt vanuit die klant te denken. De methode leert je om niet in problemen te denken, maar juist out-of-the-box. Zo leer je de echte wensen van de klant kennen. En daarbij nemen we kennis en ervaring uit ons dagelijkse werk mee”.

Concullega’s
Van concurrentie was tijdens JIP niets te merken, hoewel er toch een heleboel verzekeraars naast elkaar aan het werk waren. “Dit is een onderwerp waar we allemaal wat aan hebben, als branche. We denken na over initiatieven vanuit het Verbond”, legt Robbert uit. Alle drie de deelnemers geven aan dat zij bruikbaar materiaal mee kunnen nemen hun organisatie in. “Ik merkte het laatst al tijdens een brainstormsessie, dat ik een probleem toch ineens anders ging aanpakken. Dat stapje had ik al voor!”, vertelt Ferron.

Op de vraag of ze een deelname aan JIP aan collega’s zouden aanraden, reageren ze alle drie positief. “Zeker, als je de motivatie hebt, moet je dat zeker doen! Het vraagt natuurlijk wel tijd en aandacht, maar dat is het ook helemaal waard”, antwoordt Lisette. Robbert voegt toe dat het je netwerk onwijs vergroot. “En ik heb nu veel meer inzicht in wat het Verbond allemaal doet!”.

Hoewel er geen sprake is van concurrentie onder verzekeraars, is dat er wel tussen de groepen. Bij de vraag naar de verschillende projecten waar ze mee bezig zijn, kwam direct de opmerking “Ja, dat ga ik niet vertellen! We willen natuurlijk wel winnen, de 31e…”.

Benieuwd wie de winnaar van JIP 2017 wordt? Houd de website in de gaten!

Meer weten over JIP? Lees dan de eerdere artikelen die zijn verschenen:
 
•  JIP 2017: Met volle kracht vooruit!
•  JIP 2017: “Mooi om al die energie te voelen”
•  JIP 2017: De competitie is nu echt begonnen
•  JIP 2017: “Je proeft dat er behoefte is aan innovatie”
•  JIP: Let’s innovate!

 

Cookies

{cookieText}