Met de klant naar een duurzame wereld? Doen!

}
Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden, Log in om toegang te krijgen tot deze content
29-11-2018

Duurzaamheid is hot. Zeker onder jongeren. Niet zo gek dus dat de platformbijeenkomst van Jonge Verzekeraars gisteren plaatsvond in het meest duurzame gebouw ter wereld (De Edge) dat overigens gewoon in Amsterdam staat. Rode draad tijdens deze bijeenkomst was snel duidelijk: Gewoon doen!

Dat ‘doen’ kwam onder meer aan bod in de inleiding van Harmen van Sprang (ShareNL). Hij ging vooral in op de deeleconomie (“dan komt de duurzaamheid vanzelf”) en wees nadrukkelijk op de ontwikkeling van Uber dat volgens hem allang geen platform meer is. “Uber is inmiddels veel meer dan alleen ritten delen. Wat te denken van Uber Freight en Uber Health? Tien jaar geleden bestond het bedrijf nog niet en nu is het niet denkbeeldig dat Uber Works een deel van de uitzendmarkt overneemt.”
Zijn boodschap was helder: “Verzekeraars moeten testen, pilots opzetten en bereid zijn om zo nu en dan op hun bek te gaan. Jullie moeten doen!”

Duurzaam Beleggen
Naast Van Sprang hield ook Dennis Heijnen van het Verbond een inleiding. Hij gaf een minicollege Duurzaam Beleggen en legde net als Van Sprang de nadruk op doen. “Er wordt op verzekeraars gelet. De maatschappelijke druk om duurzaam te beleggen neemt toe.”
Volgens Heijnen zijn verzekeraars “gelukkig” steeds meer overtuigd van nut en noodzaak om verantwoord te beleggen, maar hij had nog wel een tip: “Vertel wat je doet en waarom. Veel verzekeraars laten dit na en dat is zonde. Uiteindelijk rekent de consument je af op je beleid, en als die het niet doet, doen de ngo’s het wel. Vertel dus wat je doet.”

Workshops
Het ‘doen’ kwam ten slotte ook in de diverse workshops aan bod waarin vooral de klant centraal stond. Hoe neem je die klant mee in je reis naar meer duurzaamheid? Wat kunnen verzekeraars leren van de biersector? En wat wil die klant? Een antwoord op die vragen, en meer informatie van de twee inleiders, volgt in de longread die wij binnenkort uitbrengen.

 

Cookies

{cookieText}