Welke invloed heeft kunstmatige intelligentie op de verzekeringsmarkt?


Florian Graillot - astorya.vc

“De klant kan er best bang voor zijn. Dat komt natuurlijk ook door het gegeven dat hoe meer jij bijvoorbeeld ‘liket’ op internet, hoe meer gepersonaliseerde content je te zien krijgt. Google weet bijna alles over je leven. Aan de ene kant angstaanjagend, aan de andere kant is het ook heel interessant. Ik vind dat we het niet over de technologie an sich moeten hebben, maar over de toegevoegde waarde van de toepassing op de customer journey.”


Lex Orie - Open Claims
“De verwachtingen zijn wel hoog gespannen. We willen de claimprocessen beter maken en betere beslissingen maken. Het gaat erom dat er een betere interactie met de klant ontstaat. Ik weet dat kunstmatige intelligentie al bezig en het zal ons uiteindelijk veel brengen.”


Robert Witteveen - VIVAT
“Natuurlijk zal kunstmatige intelligentie invloed hebben op de bedrijfsvoering, maar toch zal het allemaal niet zo heel snel gaan. Mensen zijn nog niet gewend om ermee te werken.”