Transparant over klantwaardering

Sinds 2010 bestaat het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV). Aan dit keurmerk zijn concrete kwaliteitseisen verbonden, om de kwaliteit van de dienstverlening en de klantgerichtheid van verzekeraars in kaart te brengen.

De stichting die het keurmerk beheert rekent de keurmerkhouders daar jaarlijks transparant op af. Wordt een klant bijvoorbeeld niet voldoende tijdig en vriendelijk te woord gestaan, dan leidt dat tot een lagere score. Bij een verzekeraar met het kwaliteitskeurmerk kunnen klanten rekenen op begrijpelijke informatie, verzekeringen die bij hen passen en optimale dienstverlening.
 
Met de ruim veertig verzekeraars die over het keurmerk beschikken, is zeventig procent van het totale premievolume gemoeid. Uit evaluaties is gebleken dat de normen als star worden ervaren en dat dit een verdere positieve ontwikkeling kan belemmeren. Voor de komende periode staan daarom een discussie over meer open normen en nauwere samenwerking tussen de Stichting toetsing verzekeraars (Stv) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM) op de agenda.
 
Doel is dat meer nadruk komt te liggen op het kwalitatieve aspect en meer wordt toegewerkt naar wat de klant echt belangrijk vindt. Meer informatie: www.keurmerkverzekeraars.nl.
 
Interessante links: