Het insuranceLAB

}
Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden, Log in om toegang te krijgen tot deze content

Fysieke ruimte en inhoudelijk programma

Om verzekeraars te helpen innoveren heeft het Verbond het insuranceLAB opgericht. Dat is een fysiek lab met de modernste technieken, maar het omvat ook een inhoudelijk programma.

Fysiek lab

Het insuranceLAB is een inspirerende ruimte in het Verbondsgebouw in Den Haag. De mogelijkheden van het lab zijn enorm. Geluids- en lichteffecten versterken een creatief denkproces en met een levensgroot touch screen kunnen deelnemers op een unieke manier brainstormen. Het lab is, kortom, een inspirerende ruimte met de juiste faciliteiten.

Leden van het Verbond kunnen kosteloos gebruikmaken van het lab. Bijvoorbeeld om te brainstormen met het MT, de directie of een innovatieteam, al dan niet samen met klantrelaties. Begeleiding of advies nodig? Ook dat is mogelijk. De Insurance Academy werkt samen met een aantal partners voor het samenstellen van een programma. De ruimte boeken kan via het reserveringsformulier!

Rol van het Verbond

Het Verbond maakt zijn leden alert op nieuwe trends en voorziet deze trends van betekenis voor zijn leden. Daarnaast stellen we belemmeringen in de wet- en regelgeving aan de kaak en streven we waar mogelijk standaardisatie na. Daardoor kan er sneller, effectiever en klantgerichter geïnnoveerd worden en de weg naar de toekomst worden gevonden. De sector is dan ook volop aan de slag met nieuwe mogelijkheden zoals cyberverzekeringen, blockchaintechnologie, Big Data en Artificial Intelligence. De ontwikkelingen worden van strategisch kader voorzien door de Innovation Advisory Board die met de partners, Economische Zaken, GfK, KPMG, Microsoft en TNO is opgericht. Het Verbond werkt nadrukkelijk in het pre-concurrentiële domein.

  • Lees meer over innovatie en hoe we daaraan werken.

Cookies

{cookieText}