Algemene Ledenvergadering Verbond van Verzekeraars - Agenda met bijlagen, 29 juni 2023

ALV-agenda met bijlagen gepubliceerd

Exclusief voor leden van het Verbond van Verzekeraars

De jaarlijkse voorjaars-ALV is dit jaar op donderdag 29 juni a.s. bij het Verbond van Verzekeraars en maakt onderdeel uit van de Verenigingsdag 2023. Let op: de inschrijving is gesloten.

Agenda ALV
De agenda met bijlagen voor deze Algemene Ledenvergadering zijn gepubliceerd en kunt u hier downloaden. Hiervoor moet u zijn ingelogd met uw gastaccount van het Verbond (MS Office 365).

Tijdens de ALV zullen naast een terug- en vooruitblik op de actuele thema’s uit het MLT, de nieuwste financiële jaarcijfers van de sector worden gepresenteerd door het Data Analytics Centre. Ook leggen we de nieuwe voorstellen voor de toetsing van de zelfregulering aan u voor. En uiteraard wordt de jaarrekening 2022 aan u voorgelegd.

We zijn verheugd dat Klaas Knot, president van DNB, direct na afloop van de ALV en tijdens de Verenigingsdag onze key-note wil zijn. Hij zal vanuit zijn rol als president van DNB ingaan op de macro economische ontwikkelingen, zowel in de wereld als in Nederland, en in het licht van deze ontwikkelingen ook zijn visie op onze sector geven.

Achtereenvolgens bent u uitgenodigd om in ‘strategische focusgroepen’ met elkaar in gesprek te gaan over de voortgang en eventuele bijsturing op thema’s uit het MLT. We sluiten af met een borrel waarbij u gezellig en informeel met elkaar kunt napraten.

Uw aanwezigheid wordt zeer op prijs gesteld. Bestuur en directie van het Verbond hopen ook u te mogen begroeten.

De ALV wordt fysiek gehouden. Als u namens uw maatschappij wilt stemmen dient u óf vooraf een volmacht af te geven, óf tevoren per e-mail uw stem kenbaar te maken.

Aanmelden is niet meer mogelijk.

Let op: De ALV maakt onderdeel uit van de Verenigingsdag 2023. Als u zich aanmeldt kunt aangeven of u zowel aan de ALV als Verenigingsdag deelneemt óf alleen aan één van beide onderdelen.

Bestemd voor
De Algemene Ledenvergadering (ALV) is bestemd voor directieleden en bestuurders van bedrijven die aangesloten zijn bij het Verbond van Verzekeraars. Deelname aan de algemene ledenvergadering staat tevens open voor leden van diverse sectorbesturen van het Verbond, leden van PKMM en POV. Ook beleidsbepalers zijn van harte welkom.
Uiteraard zal het slechts voor één persoon per maatschappij mogelijk zijn om aan de gevraagde besluitvorming deel te nemen.

Besluitvorming
U kunt namens uw maatschappij alleen rechtsgeldig een stem uitbrengen als u óf fysiek aanwezig bent, óf vooraf een volmacht heeft afgegeven, óf tevoren per e-mail uw stem kenbaar heeft gemaakt (zie voor stemmen per volmacht of e-mail hieronder).

Per maatschappij mag er maar één persoon stemmen. Het is dus belangrijk dat u intern goed afstemt wie er namens uw maatschappij/maatschappijen gaat stemmen.
Indien uw maatschappij niet in staat is om fysiek aan de ALV deel te nemen en u wilt toch uw stem uitbrengen, dan kunt u dat na publicatie van de agenda doen door uw stem op de verschillende voorstellen per e-mail door te geven aan Annemieke van Kaam-van Westhreenen (bestuurs- en directiesecretaris Verbond). Daarbij is het belangrijk dat wij u kunnen identificeren en het mailadres dus herkenbaar is. Een 'info@...' mailadres is hierbij niet toegestaan.

Nadere informatie en vragen
Voor nadere informatie of met vragen kunt u contact opnemen met Annemieke van Kaam-van Westhreenen (bestuurs- en directiesecretaris Verbond).

Complianceregeling Mededinging
Deelnemers aan dit evenement vallen onder de Complianceregeling Mededinging van het Verbond en worden geacht zich te houden aan de geldende mededingingsregels en met de inhoud van de regeling bekend te zijn.

Privacyverklaring
De Insurance Academy is onderdeel van het Verbond van Verzekeraars. Op de verwerking van persoonsgegevens die aan de Insurance Academy worden verstrekt is daarom de privacyverklaring van het Verbond van Verzekeraars van toepassing. Artikel 5 van die verklaring handelt specifiek over gegevens die worden verstrekt in het kader van deelname aan een activiteit of bijeenkomst van het Verbond (de Insurance Academy).