Maak van een klacht een kans!

Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden, Log in om toegang te krijgen tot deze content

Maak van een klacht een kans!

Klagende klanten: elke verzekeraar heeft ze. Hoe ga je daarmee om?
De Gedragscode Klachtbehandeling heeft als doel zorg te dragen voor een klantgerichte klachtenbehandeling, waarbij de klacht van de klant correct en tijdig wordt behandeld. De Stichting toetsing verzekeraars zal de naleving van deze code vanaf eind 2021 toetsen. In dit webinar gaan we nader in op die toetsing.
Maar de Gedragscode Klachtbehandeling is slechts het begin! Om van klagers echte ambassadeurs voor jouw organisatie te maken is meer nodig dan alleen het naleven van de gedragscode. In het webinar vertelt verzekeraar Dela hoe zij klachten en feedback van klanten gebruiken om de dienstverlening doorlopend te optimaliseren.  

Meld je nu aan!

Sprekers
Patricia Swienink, programmamanager Klantbelang & Reputatie van het Verbond van Verzekeraars.
Ron van Kesteren, directeur van de Stichting toetsing verzekeraars.
Marco van Loon, manager Klantervaring en -Intelligentie bij levensverzekeraar DELA.

Programma
Aanvang:     10.00 uur
Duur:           max. 1 uur

  • Opening door Patricia Swienink, zij was nauw betrokken bij het opstellen van de Gedragscode Klachtbehandeling.
  • Ron van Kesteren zal vertellen hoe de toetsing van de Gedragscode eruit gaat zien: hoe luidt het toetskader, hoe ziet de onderzoeksdag eruit, wat heeft de Stv van te voren nodig? Ook zal Ron stilstaan bij de optionele module kwaliteitsverbetering die Stv aanbiedt. Verzekeraars ontvangen ongeveer een week van tevoren al het toetskader en het informatiedocument. Heeft u hierover vragen, dan is het webinar hét moment om deze te stellen.
  • Marco van Loon zal in zijn presentatie onder meer laten zien hoe Dela het klachtenmanagement heeft vormgegeven, hoe klantsignalen worden gebruikt in het verder verbeteren van de dienstverlening en wat deze inspanningen Dela opleveren.
  • Q&A-sessie: beantwoording door de inleiders van de via de chat gestelde vragen
  • Discussie en vragen
  • Afsluiting

Bestemd voor
Deze livestream staat open zowel voor leden, volmachtbedrijven aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Gevolmachtigde Assurantiebedrijven (NVGA) als voor andere geïnteresseerden.
Deelname is vooral interessant voor Klachtencoördinatoren, medewerkers klachtbehandeling, klacht- en feedbackmanagers, coördinatoren zelfregulering, medewerkers internal audit.

Kosten
Voor medewerkers werkzaam bij een lid van het Verbond van Verzekeraars zijn aan deelname geen kosten verbonden. Deze stream valt onder het lidmaatschap.

Voor volmachtbedrijven aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Gevolmachtigde Assurantiebedrijven (NVGA) en overige geïnteresseerden bedragen de kosten € 69,- (excl. BTW).

Voor medewerkers werkzaam bij een organisatie aangesloten bij Adfiz bedragen de deelnamekosten € 49,- (excl. BTW).

  • Op deze bijeenkomst zijn de Algemene Voorwaarden van Dienstverlening Verbond BV van toepassing. Door inschrijving verklaar je je akkoord met de Algemene Voorwaarden van Dienstverlening Verbond BV
  • Vanaf inschrijving geldt een bedenktermijn van 14 dagen
  • Plaatsing geschiedt na beoordeling van de inschrijving door de Insurance Academy
  • Facturatie van deze kosten geschiedt vanuit Dienstverlening Verbond BV

PA-certificaat
Na het volledig volgen van dit webinar heb je:

  • Kennis van de Gedragscode Klachtbehandeling;
  • Inzicht in het proces van toetsen;
  • Kennis en inzicht in klacht- en feedbackmanagement.

Na volledige deelname aan dit webinar ontvang je automatisch een bewijs van deelname en dien je bij je profiel bij Online Seminar je geboortedatum in te vullen.
Dit certificaat kan onderdeel zijn van eigen maatschappijprogramma’s op het gebied van Permanent Actueel (PA).

Nadere informatie en vragen
Voor nadere informatie of met vragen kun je contact opnemen met Patricia Swienink, programmamanager Klantbelang & reputatie. Aan haar kun je eventueel ook reeds vooraf vragen sturen, dan kan hiermee bij de voorbereiding zoveel mogelijk rekening worden gehouden.

Hoe kun je deelnemen aan de livestream?
Let op: onze aanmeldprocedure is veranderd!
Dit webinar organiseren wij via OnlineSeminar. Voor deelname moet je éénmalig een account aanmaken bij OnlineSeminar Je moet je apart voor deelname aanmelden.
Na je aanmelding ontvang je de link om deel te kunnen nemen. Na registratie bij OnlineSeminar voor de webinars van het Verbond, kun je voor toekomstige Verbondswebinars van dat account gebruik maken en hoef je je niet opnieuw te registreren.
Kun je op het moment van de livestream niet kijken? Geen probleem! De stream is ook terug te kijken op een moment dat het jou wél uitkomt, alleen is er dan geen live interactie meer mogelijk. Ook daarvoor moet je je wel hebben aangemeld.

Complianceregeling Mededinging
Deelnemers aan dit evenement vallen onder de Complianceregeling Mededinging van het Verbond en worden geacht zich te houden aan de geldende mededingingsregels en met de inhoud van de regeling bekend te zijn.

Privacyverklaring
De Insurance Academy is onderdeel van het Verbond van Verzekeraars. Op de verwerking van persoonsgegevens die aan de Insurance Academy worden verstrekt is daarom de privacyverklaring van het Verbond van Verzekeraars van toepassing. Artikel 5 van die verklaring handelt specifiek over gegevens die worden verstrekt in het kader van deelname aan een activiteit of bijeenkomst van het Verbond (de Insurance Academy).