Skip to Content

Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden Log in voor toegang of vraag account aan.

Masterclasses Business Design: Cognitive Computing


Cognitive Computing: donderdag 5 oktober 2017, 9.00 - 17.00 uur en vrijdag 6 oktober 2017,
9.00 – 16.00 uur, Verbond van Verzekeraars, Den Haag

Disruptieve technologieën zetten onze wereld op zijn kop en bieden ons meer kansen dan ooit. Cruciaal hierbij zijn enerzijds het begrip over wat de potentiële impact van een nieuwe technologie is en hoe mensen er mee omgaan. Anderzijds gaat het om hoe bedrijven er concreet mee aan de slag kunnen gaan om zichzelf toekomstbestendig te maken. We organiseren een drietal tweedaagse masterclasses, onderdeel van de leergang Innovatievermogen, die diepe inhoudelijke kennis over nieuwe technologieën combineren met de basisprincipes van lean product development. Als deelnemer ervaart u hoe een technology-based idee omgezet wordt naar een concreet gevalideerd business concept. De nadruk ligt daarbij op de vaardigheden en de tools, niet op het idee.

 


Masterclass opzet
We trappen de eerste dag af met een deep-dive over Cognitive Computing. Denk aan artificial intelligence, conversational UI, natural language processing, IBM's Watson, etc. Wat is het precies, waarom is het er, wat betekent het voor onze branche en waar liggen er mogelijkheden? Naast verdieping over de technologie biedt deze Masterclass ook simpelweg een live ervaring met de toepassing van lean product development. Dus exploreren we onze eigen gedachten en prepareren een briefing om deze te kunnen uitwerken. 

Op dag 2 accelereren we in no-time van idee naar product. Brainstormen met als eindresultaat vier flip-overs? Die tijd is wel voorbij. Onze designers ontwerpen tijdens het creatieproces meteen prototypes die zorgen dat de oplossingsrichting zichtbaar en tastbaar is. Bovendien zorgt het dat een idee of oplossing heel concreet gemaakt moet worden – anders is design niet mogelijk. Vervolgens zorgt het prototype ervoor dat er gerichte klantfeedback opgehaald kan worden bij de beoogde doelgroep. Daarnaast exploreren we in diverse workshops ook de bijbehorende customer journey, validatie- en marketingmogelijkheden. Aan het einde van de dag delen we met elkaar onze leerervaringen.

Trainers
Deze masterclass wordt verzorgd door de ervaren innovator Joris van Heukelom en lean product development coach Sander Goudswaard van MakerLab. Zij worden op dag 2 ondersteund door ervaren experiment designers, die helpen om de business ideeën een gezicht te geven. 

Bestemd voor
Deze masterclass is in bijzonder interessant voor o.a. innovatiemedewerkers, product developers, business developers, marketeers en business unit managers. Inhoudelijke kennis over cognitive computing is niet nodig.

Deze bijeenkomst draagt bij aan uw actuele kennis
Na deze bijeenkomst bent u op de hoogte van:

  • De mogelijkheden van cognitive computing
  • De principes van business model design
  • De principes van experiment design
  • De principes van validated learning
  • De principes van customer journey mapping
  • De principes van growth hacking

Deze bijeenkomst draagt bij aan het actueel houden van relevante kennis en kunde over dit thema. Desgewenst kan een deelnamecertificaat worden verkregen. U dient dit aan te geven als u zich voor de bijeenkomst aanmeldt. Dit certificaat kan onderdeel zijn van eigen maatschappijprogramma’s op het gebied van Permanent Actueel (PA).

Kosten
Let op: er zijn maximaal 20 plaatsen beschikbaar!

De aan deze bijeenkomst verbonden kosten bedragen voor leden van het Verbond van Verzekeraars € 995,= (er is geen BTW verschuldigd). Door inschrijving verklaart u zich akkoord met de betalingsvoorwaarden, zie hieronder:

- Het minimum aantal deelnemers voor deze masterclass is 15. Indien twee weken voor
  aanvang het minimum aantal niet is gehaald, wordt de masterclass geannuleerd en
  ontvangen alle aangemelde deelnemers hun betaling terug.
- Wanneer u zich aanmeldt voor deze masterclass, verplicht u zich tot het betalen van de
  genoemde kosten. U ontvangt een factuur van het Verbond. De betalingstermijn is 14 dagen.
- U kunt zonder kosten annuleren tot twee weken voor de workshopdatum. Wanneer u
  binnen deze twee weken annuleert of niet aanwezig bent bij de masterclass, betaalt u het
  volledige bedrag.


Programma

Dag 1
 9:00 uur Welkom en introductie
 9:30 uur Deep-dive Cognitive Computing: wat is het en wat betekent het voor de verzekeringsbranche?
12:30 uur Lunch
13:30 uur Business Model Generation - leg de basis van uw business model
15:30 uur Ideation en briefing - van ideeën cloud naar verfijnde selectie
17:00 uur Dagafsluiting

Dag 2
 9:00 uur Dagstart
 9:30 uur Concepting - geef het product een gezicht
11:30 uur Customer Journey Mapping - wat zijn de contactmomenten met de doelgroep en
                wat gebeurt er precies?
12:30 uur Lunch
13:30 uur Growth Hacking - hoe schalen we en zorgen we voor revenu?
14:30 uur Validation - hoe test u binnen uw doelgroep?
15:15 uur Presentaties
16:00 uur Afsluiting


Nadere informatie en vragen
Voor nadere informatie of met vragen kunt u contact opnemen met Lieke Hoomans.   

Complianceregeling Mededinging
Deelnemers aan dit evenement vallen onder de Complianceregeling Mededinging van het Verbond en worden geacht zich te houden aan de geldende mededingingsregels en met de inhoud van de regeling bekend te zijn.