Skip to Content

Schademiddag 2023

Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden Log in voor toegang of vraag account aan.

Schademiddag 2023

Je kan je niet meer aanmelden voor de Schademiddag. De inschrijving is gesloten.

Na het grote succes van vorig jaar organiseert het Verbond van Verzekeraars in 2023 opnieuw een Schademiddag, hét netwerkevent voor de schadebranche! Wij praten je bij over de belangrijkste ontwikkelingen en actualiteiten in de schademarkt.

Op 7 juni is het zover! Zorg dat je er (weer) bij bent; in één middag ben je helemaal bijgepraat op actuele marktvraagstukken bij dé ontmoetingsplek voor schadeprofessionals.

De Schademiddag staat dit jaar in het teken van duurzaamheid. Kies bij inschrijving twee van de onderstaande parallelsessies en kies zo het programma dat het best bij je past!  Laat je bijpraten en discussieer mee met collega’s en partners uit de schadeketen. Dagvoorzitter Lidwien Suur neemt je mee in de belangrijkste ontwikkelingen in de schademarkt.

Wat kan de sector zelf doen om duurzaamheid te bevorderen? Wat komt er op verzekeraars en hun ketenpartners af? Is er nog keuze of moet iedereen door dezelfde hoepel? En gaat dat wel snel genoeg? Over deze vragen gaat een panel onder leiding van Marijke Roskam met elkaar in debat met deelname van: 

  • Jos Baeten | CEO a.s.r.
  • Bert Boertje | Afdelingshoofd Toezicht Beleid
  • Marjolein Demmers | directeur Natuur en Milieu

Bert Boertje zal de middag afsluiten met een keynote namens DNB waarna er volop ruimte is om te netwerken.

Deelsessies:
Kies bij inschrijving twee van onderstaande deelsessies. Wij houden zoveel mogelijk rekening met jouw voorkeur. Per deelsessie is er steeds ruimte voor een maximum aantal deelnemers; de definitieve indeling hangt daarom af van het aantal aanmeldingen per sessie.

Informatie over de deelsessies:

  1. Aansprakelijkheid voor niet-duurzaam beleid

Bestuurders worden inmiddels persoonlijk aansprakelijk gesteld voor hun handelswijze met betrekking tot duurzaamheid. Wat betekent dit voor aansprakelijkheidsverzekeraars?
Neem kennis van de laatste ontwikkelingen en inzichten tijdens deze sessie die wordt georganiseerd met medewerking van Allen & Overy.

  1. Verzekerbaarheid van de energietransitie

Duurzaamheid gaat gepaard met nieuwe technologieën en risico’s. Is de sector daar wel klaar voor? Hoe houden we recycling bijvoorbeeld verzekerbaar? Welke plek krijgt verduurzaming bij herbouw en hoe nemen we eventuele extra kosten op als afzonderlijk onderdeel in het taxatierapport? Alles over deze vraagstukken met medewerking van Burghgraef van Tiel.

  1. Net Zero

Waar hebben we het nou precies over als het over Net Zero gaat? En wat betekent dit concreet voor verzekeraars? Hoe kunnen verzekeraars hun portefeuille Net Zero krijgen? Leden van de Issuecommissie Duurzaam Schade Verzekeren gaan hierover in deze sessie het gesprek aan met Deloitte.

  1. Duurzaamheid: een overzicht van regelgeving

Een overzicht van wettelijke verplichtingen en mogelijkheden (met aandacht voor kleinschaligheid) met medewerking van Achmea.

  1. De keten van duurzaam schadeherstel

Repareren of vervangen? De duurzaamheidsdoelstellingen stellen nieuwe eisen aan de keten van schadeherstel. Vraagstukken uit de praktijk van re-conditionering en mobiliteit met medewerking van Schoonmakend Nederland.

  1. Uitsluiten of engagen?

Hoe ga je als branche om met de verzekerbaarheid van niet-duurzame activiteiten? In deze discussiesessie gaan enkele verzekeraars hierover met elkaar in gesprek.

Programma
Aanvang:     13.00 uur (inloop vanaf 12.00 uur met lunch)
Einde:          16.30 uur met aansluitend een borrel

13.00 – 13.20 uur   Opening door Lidwien Suur, Raad van Bestuur Achmea, voorzitter
                                sectorbestuur Schade Verbond van Verzekeraars
13.20 – 14.15 uur    Eerste ronde deelsessies
14.15 – 15.05 uur    Tweede ronde deelsessies
Pauze
15.30 – 16.00 uur    Panel met Jos Baeten, Bert Boertje en Marjolein
                                  Demmers. Gemodereerd door Marijke Roskam
16.00 – 16.30 uur    Keynote door Bert Boertje, divisiedirecteur DNB
16.30 – 18.00 uur    Borrel

Bestemd voor
Het hele programma staat open voor zowel leden van het Verbond van Verzekeraars als voor andere geïnteresseerden. Met name voor ketenpartijen zoals volmachten, makelaars, adviseurs en expertisebureaus.
Deelname is vooral interessant voor directies en senior management, beleidsbepalers, innovators/productmanagers.

Kosten
Voor medewerkers werkzaam bij een lid van het Verbond van Verzekeraars zijn aan deelname geen kosten verbonden. Deze bijeenkomst valt onder het lidmaatschap.
Weet je niet zeker over jouw organisatie lid is van het Verbond van Verzekeraars check dan de ledenlijst.
Voor medewerkers die aangesloten zijn bij Adfiz en NVGA bedragen de deelnamekosten € 69,- (excl. BTW).

Voor overige geïnteresseerden bedragen de kosten € 99,- (excl. BTW).

  • Op deze bijeenkomst zijn de Algemene Voorwaarden van Dienstverlening Verbond BV van toepassing. Door inschrijving verklaar je je akkoord met de Algemene Voorwaarden van Dienstverlening Verbond BV
  • Vanaf inschrijving geldt een bedenktermijn van 14 dagen
  • Plaatsing geschiedt na beoordeling van de inschrijving door de Insurance Academy
  • Facturatie van deze kosten geschiedt vanuit Dienstverlening Verbond BV

Annulering en no-show
Leden
Leden van het Verbond van Verzekeraars kunnen hun aanmelding annuleren tót 48 uur voor de bijeenkomst. Bij latere annulering of no-show wordt € 50,- (excl. BTW) administratie-/organisatiekosten in rekening gebracht. Deze kosten worden niet in rekening gebracht als je je door een collega laat vervangen.
Annuleringen en vervangingen dienen per e-mail te worden doorgegeven aan het organisatiebureau van de Insurance Academy.
Door inschrijving verklaart de deelnemer zich akkoord met bovengenoemde voorwaarden.

Betalende bezoekers
Annulering van de aanmelding is mogelijk tot 14 dagen na inschrijving maar uiterlijk tot 23 mei 2023. Bij latere annulering of no-show is het volledige deelnamegeld verschuldigd. Deze kosten worden niet in rekening gebracht als je je door een collega laat vervangen.
Annuleringen en vervangingen dienen per e-mail te worden doorgegeven aan het organisatiebureau van de Insurance Academy.
Door inschrijving verklaart de deelnemer zich akkoord met bovengenoemde voorwaarden.

PA-certificaat
Deze bijeenkomst draagt bij aan het actueel houden van relevante kennis en kunde over dit thema. Dit certificaat kan onderdeel zijn van eigen maatschappijprogramma’s op het gebied van Permanent Actueel (PA).
Desgewenst kan een bewijs van deelname (PA-certificaat) worden verkregen. Je dient dit aan te geven als je je voor de bijeenkomst aanmeldt.

PE-punten
Met het bewijs van deelname (PA-certificaat) kan je op de website van het NIVRE (onder Permanente Educatie) zien of aan deze bijeenkomst PE-punten zijn toegekend.

Nadere informatie en vragen
Voor nadere informatie of met vragen kun je contact opnemen met Nico Tijsterman. Aan hem kun je eventueel ook reeds vooraf vragen sturen, dan kan hiermee bij de voorbereiding zoveel mogelijk rekening worden gehouden.

Inschrijven
Via de inschrijfknop kan je je aanmelden en je voorkeur voor de deelsessies aangeven.
Wij houden zoveel mogelijk rekening met jouw voorkeur. Per deelsessie is er steeds ruimte voor een maximum aantal deelnemers; de definitieve indeling hangt daarom af van het aantal aanmeldingen per sessie.

Complianceregeling Mededinging
Deelnemers aan dit evenement vallen onder de Complianceregeling Mededinging van het Verbond en worden geacht zich te houden aan de geldende mededingingsregels en met de inhoud van de regeling bekend te zijn.

Privacyverklaring
De Insurance Academy is onderdeel van het Verbond van Verzekeraars. Op de verwerking van persoonsgegevens die aan de Insurance Academy worden verstrekt is daarom de privacyverklaring van het Verbond van Verzekeraars van toepassing. Artikel 5 van die verklaring handelt specifiek over gegevens die worden verstrekt in het kader van deelname aan een activiteit of bijeenkomst van het Verbond (de Insurance Academy).

Sponsoring
Op de schademiddag zal er een sponsorplein staan. Heeft jouw organisatie hierin interesse, neem dan contact op met Sjoerd Brouwer.

De Schademiddag wordt mede mogelijk gemaakt door: