Skip to Content

Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden Log in voor toegang of vraag account aan.

Workshop Startup-driven innovation

Leer te denken en innoveren als een startup

Ook de verzekeringssector heeft in toenemende mate te maken met een snelle groei van digitale technologie. En een opmars van startups die je mogelijk het leven zuur maken.Negeren en hopen dat de storm overwaait is geen optie. Innoveren is een ‘must’. En op een ondernemende manier. Lean Startup of Startup-driven innovation, een veelbesproken innovatie methodologie uit Silicon Valley, combineert innoveren en ondernemen zoals een startup dat zou doen. 

Ook (grote) bedrijven innoveren steeds vaker op een Lean Startup manier. Welke uitdagingen komen ze tegen? Onder welke condities wordt het een succes? Werkt het wel om in een corporate bedrijf op een startup manier te innoveren? 

Deze workshop bespreekt de toepassing van Lean Startup door grote bedrijven, op basis van ervaringen en recent onderzoek uit de adviespraktijk van adviesbureau Accenture en accelerator Rockstart. Vervolgens ga je aan de slag, om te komen tot praktische do’s en don’ts wanneer je de Lean Startup methode in jouw organisatie zou willen toepassen. 

Programma

• Startup-driven innovation: Wat en hoe? Inleiding door Sander van der Blonk (Rockstart)
• Break-out en discussie over praktische punten aan de hand van stellingen en casuïstiek
• Afronding en leerpunten, onder leiding van Jurgen Wildvank (Accenture)
• Borrel

Sander van der Blonk is technologie ondernemer, marketeer en partner bij Rockstart (www.rockstart.com). Hij begeleidt marketingteams, product-innovatieteams en corporate startups bij de toepassing van Lean Startup. 

Accenture is een adviesbureau dat zich wereldwijd bezig houdt met Strategie, consulting, digitale en technologische dienstverlening. Wij werken met onze klanten samen om hen te helpen hun ambities te realiseren en tastbaar resultaat te leveren. Dankzij diepgaande kennis van de markt, een wereldwijd netwerk én bewezen ervaring. In de snel veranderende wereld zijn we in staat om nieuwe technologieën en business model tot leven te brengen en een toekomstvaste en succesvolle invulling te geven.
Binnen Accenture is Jurgen Wildvank onderdeel van het Insurance team en richt zich op de Nederlands verzekeringsindustrie. Hij heeft brede ervaring in het inzetten van digitale technologieën en het ontwikkelen van innovatie concepten binnen corporates. 

Tijden en locatie
Dinsdag 1 november 2016 van 14.30 - 17.00 uur (inloop 14.00 uur) bij het Verbond van Verzekeraars in Den Haag

Bestemd voor
Iedereen die verantwoordelijk is voor de afzet en omzet van vandaag en morgen: Innovatie managers, product managers, marketing managers, e-commerce managers.
Deelname is alleen mogelijk voor medewerkers die werkzaam zijn bij bedrijven die aangesloten zijn bij het Verbond van Verzekeraars. 

Het maximum aantal deelnemers is veertig. Indien het maximum aantal deelnemers wordt overschreden, is het uitgangspunt dat iedere maatschappij met minimaal één deelnemer vertegenwoordigd kan zijn en wordt voor het overige gestreefd naar een zo evenredig mogelijke verdeling.

Let’s Innovate! Deze workshop is onderdeel van het programma “Let’s Innovate!”. In dit programma gaan we niet alleen bespreken wat nodig is, we gaan ook tot actie over. Innoveren betekent immers vooral ook doen. Deze workshops, met veel aandacht voor interactie, leren en toepassen, organiseren we samen met partners als Makerstreet, KPMG en TNO.

Deze bijeenkomst draagt bij aan het actueel houden van relevante kennis en kunde over dit thema. Desgewenst kan een deelnamecertificaat worden verkregen. U dient dit aan te geven als u zich voor de bijeenkomst aanmeldt. Dit certificaat kan onderdeel zijn van eigen maatschappijprogramma’s op het gebied van Permanent Actueel (PA).

Nadere informatie en vragen
Voor nadere informatie of met vragen kunt u contact opnemen met Carla Verwijs. Aan haar kunt u eventueel ook reeds vooraf vragen sturen, dan bent u er zeker van dat uw vraag aan de orde komt.    

Kosten

Voor medewerkers werkzaam bij een lid van het Verbond van Verzekeraars zijn aan deelname geen kosten verbonden.

 

Complianceregeling Mededinging
Deelnemers aan dit evenement vallen onder de Complianceregeling Mededinging van het Verbond en worden geacht zich te houden aan de geldende mededingingsregels en met de inhoud van de regeling bekend te zijn.