Bijeenkomst 'Google Home: je nieuwe beste vriend!'

}
Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden, Log in om toegang te krijgen tot deze content

Bijeenkomst 'Google Home: je nieuwe beste vriend!'

Deze bijeenkomst is vol!
Wilt u op de wachtlijst worden geplaatst, stuur dan een e-mail naar bijeenkomsten@verzekeraars.nl
Er wordt ook een tweede sessie gepland. Staat u op de wachtlijst, dan krijgt u voorrang bij de inschrijving.

Deze bijeenkomst is exclusief bestemd voor leden. Aan deelname zijn geen kosten verbonden.

Impact voice assistenten op verzekeraars

MunichRe voorspelt dat in 2021 30% van het browsen zonder gebruik van een scherm verloopt (bijvoorbeeld via de voice assistenten van de Home van Google of de Echo van Amazon). Dit betekent veel voor verzekeraars. 

Enerzijds zullen verzekeringsproducten steeds vaker automatisch door gepersonaliseerde bots achter de voice assistent aangeschaft worden. Artificial intelligence in deze apparaten wordt steeds slimmer en kent persoonlijke behoeften steeds beter. De gebruiker wordt daardoor steeds meer ontlast. Afhankelijk van de persoonlijke situatie zet de bot real time een dekking aan of uit of koopt de juiste dekking. Hierdoor wordt een positief imago voor verzekeraars steeds minder relevant. Het enige dat telt, is een goede prijs-/kwaliteit combinatie die herkenbaar is voor Artificial Intelligence. 

Anderzijds zullen deze bots ook veel toevoegen aan het gebruiksgemak dat een klant ervaart bij het afsluiten van een verzekeringen en het bevragen van de klantenservice. 

Kortom: de impact is enorm en we staan pas aan het begin van deze trend!  

Daarom organiseert het Verbond van Verzekeraars samen met Google en Atos op 22 januari een bijeenkomst op het hoofdkantoor van Google Nederland.
Meld je aan als je inzicht wil krijgen in deze trend en hoe je deze kan inzetten. 

Doelstelling
Het doel van deze bijeenkomst is om in een inspirerende omgeving de impact van voice assistenten op onze samenleving in het algemeen en specifiek de verzekeringswereld te bespreken.

Programma
14.00 – 14.30 uur     Ontvangst
14.30 – 14.40 uur     Opening – Richard Weurding, algemeen directeur Verbond van 
                                  Verzekeraars
14.40 -  15.10 uur     Voice en klantcontact-  Google
15.10 – 15.40 uur      Een klant over hoe je de implementatie van Voice aanpakt
15.40 – 16.10 uur      Design thinking: Je eigen voice flow ontwerpen! -  ATOS

=> De winnende voice flow, wordt tijdens de borrel in Home geprogrammeerd én de winnaar krijgt een Home mee naar huis!

16.10 – 16.20 uur       Wrap up en afsluiting – Richard Weurding
16.20 – 17.00 uur       Borrel en programmeren / presenteren van de winnende Flow

Bestemd voor
Deelname is alleen mogelijk voor medewerkers die werkzaam zijn bij bedrijven die aangesloten zijn bij het Verbond van Verzekeraars.
Deelname is vooral interessant voor strategen, marketeers, productmanager, innovatoren, directie en ondersteunende staven als risk, business analisten, informatiemanagers, compliance, (IT) architecten.   

Kosten
Voor medewerkers werkzaam bij een lid van het Verbond van Verzekeraars zijn aan deelname geen kosten verbonden.

Annulering en no-show
Leden van het Verbond van Verzekeraars kunnen hun aanmelding annuleren tót 48 uur voor de bijeenkomst.
Bij latere annulering of no-show wordt € 50,= (excl btw) administratie-/organisatiekosten in rekening gebracht.
Deze kosten worden niet in rekening gebracht als u zich door een collega laat vervangen.
Annuleringen en vervangingen dienen per e-mail te worden doorgegeven aan het organisatiebureau van de Insurance Academy.
Door inschrijving verklaart de deelnemer zich akkoord met bovengenoemde voorwaarden.

Deze bijeenkomst draagt bij aan uw actuele kennis
Na deze bijeenkomst kun je …

  • de impact van voice assistenten zoals de Home en de Echo op klantgedrag inschatten:
  • een eerste inzicht krijgen in de manier hoe je als organisatie deze technologie voor je kunt laten werken;
  • aan de hand van de ervaring van een klant met voice de lessons learned tot je nemen;
  • inschatten hoeveel tijd het kost om een proof of concept te realiseren.

Deze bijeenkomst draagt bij aan het actueel houden van relevante kennis en kunde over dit thema. Desgewenst kan een deelnamecertificaat worden verkregen. Je dient dit aan te geven als u zich voor de bijeenkomst aanmeldt. Dit certificaat kan onderdeel zijn van eigen maatschappijprogramma’s op het gebied van Permanent Actueel (PA).

Voorbereiding
Het is interessant het verslag te lezen van de bijeenkomst waar MunichRe de trends voor 2018 toelichtte: https://www.verzekeraars.nl/academy/uitgelicht/de-munichre-tech-trend-radar-2018-is-uit

Daarnaast is de komst van de Nederlandse versie van de Google Home in oktober dit jaar vastgelegd in een aantal nieuwsberichten, waaronder dat van Frank Watching: https://www.frankwatching.com/archive/2018/07/27/de-voice-assistant-dit-is-je-nieuwe-beste-vriend/

Nadere informatie en vragen
Voor nadere informatie of met vragen kun je contact opnemen met Martijn Minkenberg - adviseur innovatie Insurance Academy. Aan hem kun je eventueel ook reeds vooraf vragen sturen, dan kan hiermee bij de voorbereiding zoveel mogelijk rekening worden gehouden. 

Complianceregeling Mededinging
Deelnemers aan dit evenement vallen onder de Complianceregeling Mededinging van het Verbond en worden geacht zich te houden aan de geldende mededingingsregels en met de inhoud van de regeling bekend te zijn.

Aankomende activiteiten

Aarde.jpg

Werkconferentie klimaatimpact financiële sector

  • 28 januari
  • Bijeenkomst
  • Vakkennis
Volmachten.1.jpg

Bijeenkomst Volmachtgevende Verzekeraars

  • 6 februari
  • Bijeenkomst
  • Verzekeringsthema's
Google home klein.jpg

Bijeenkomst Google Home: je nieuwe beste vriend! Herhaald

  • 6 maart
  • Bijeenkomst
  • Trends en innovatie

Cookies

{cookieText}