Activiteitenarchief
Filter op tekst
Filter op Type activiteit
Filter op pijler
Filter op jaar
Filter op maand

Informatiemiddag Kerncodes Klantbelang
Naar aanleiding van een onderzoek van Stichting toetsing verzekeraars (Stv) naar de gedragscodes Klachtbehandeling, Claimbehandeling en Informatieverstrekking, heeft het Verbond de Handreiking Zelfregulering opgesteld. Tijdens deze informatiemiddag gaan we nader in op de uitkomsten van de onderzoeken, de ‘good practices’ in de markt en hoe verzekeraars zich kunnen voorbereiden op het volgende onderzoek van Stv begin 2025 over klachtbehandeling.

Aanpassingen toetsing zelfregulering
De toetsing door Stv van onze zelfregulering verandert. Verbond en Stv hebben hierover nieuwe afspraken gemaakt. Deze leiden tot lastenverlichting, terwijl de effectiviteit van de toetsing wordt gewaarborgd. Tijdens dit webinar hoor je alles over de wijzigingen én de toetsing van het Protocol Betalingsachterstanden.

Maak van een klacht een kans!
De Gedragscode Klachtbehandeling heeft als doel zorg te dragen voor een klantgerichte klachtenbehandeling, waarbij de klacht van de klant correct en tijdig wordt behandeld. Eind 2021 zal de Stichting toetsing verzekeraars starten met het toetsen van de naleving van deze code.

Collegereeks Bedrijfsvoering van een Verzekeraar
Het Verbond van Verzekeraars heeft samen met de Amsterdam Business School (Universiteit van Amsterdam) een unieke reeks van 6 colleges ontwikkeld waarin bedrijfsvoering van een verzekeraar uitvoerig aan bod komt.