Skip to Content

Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden Log in voor toegang of vraag account aan.

Nieuwe vraagstukken; ook in 2016 komen er weer flink wat op ons af. “Zowel maatschappelijke vraagstukken, als vraagstukken die specifiek onze sector raken”, licht algemeen directeur van het Verbond Richard Weurding tijdens zijn nieuwjaarstoespraak toe. “Met ons nieuwe middellangetermijnplan geven we daar sturing en richting aan. Een ambitieus plan voor de komende drie jaar waar we vanaf nu de schouders onder gaan zetten.”

Met het nieuwe MLT 2016-2018, gelanceerd tijdens de Algemene Ledenvergadering in december, richt de sector zich meer dan ooit op de langere termijn. Weurding: “We focussen allereerst op de maatschappelijke vraagstukken van de komende jaren: denk aan thema’s als arbeidsmarkt, oudedagsvoorziening en nieuwe risico’s. We proberen proactief oplossingen aan te dragen die tegemoet komen aan veranderende behoeftes van consumenten en onze stakeholders. Daarnaast focussen we op de sector zelf. Soliditeit, klantbelang en innovatie zijn daarbij belangrijke elementen kijkend naar de ontwikkelingen en uitdagingen voor de toekomst.” Een maatschappelijke en ondernemende focus betekent ook: meer naar buiten kijken. “We zochten de afgelopen tijd al steeds vaker samenwerking op met andere partijen. Dat willen we nog meer gaan doen. Daarnaast willen we in dialoog over allerhande maatschappelijke thema’s vanuit onze kennis van het verzekeringsvak. Maatschappelijk en ondernemend is het centrale motto. Een mooie uitdaging voor 2016!”


Was dit nuttig?