Skip to Content

Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden Log in voor toegang of vraag account aan.

Innovatiesessie Lessons from Abroad

A tour around the world

DEFINITIEF PROGRAMMA

Dat Nederlandse verzekeraars bezig zijn met innovatie, weten we wel. Maar wat gebeurt er elders in de wereld?

Samen met de innovatiepartners KPMG, GfK, TNO, Ministerie van EZ en Microsoft organiseerde het Verbond tot nu toe drie innovatiesessies over respectievelijk Internet of Things, ecosystemen en peer2peer. Bij de volgende Innovatiesessie op 12 oktober bij GfK in Dongen kijken we naar buitenlandse innovaties: wat zijn de Lessons from Abroad? Hoe bereiden verzekeraars op andere continenten zich voor op de toekomst? Spelen daar dezelfde thema's? Wat gaat goed, welke innovaties komen tot stand en wat zijn de belemmeringen? Koersen verzekeraars af op nieuwe concepten en verdienmodellen of vinden de (technologische) innovaties vooral plaats binnen de bestaande business?

Allianz Benelux treedt op als co-host. Jeroen Kruisdijk, Head of Strategic Projects, geeft een presentatie over de innovatiestrategie van Allianz Benelux als onderdeel van een wereldwijde verzekeraar.

Angelo Pierro, Global Industry Lead Financial Services GfK, schetst een beeld van het innovatieve klimaat binnen de verzekeringssector op mondiaal niveau. Wat zijn de drivers bij de innovatie? En wie innoveren: de corporates, de startups of de technologiereuzen?

We gaan daarna in deze bijzondere Innovatiesessie live in gesprek met verzekeraars over de hele wereld!

Allereerst maken we verbinding met Hong Kong: Roland Leung, Director Marketing & Innovation GfK APAC, samen met Sabina Fung, Chief Marketing Officer, Aviva Hong Kong. Welke innovaties vinden plaats in Hong Kong? Wordt Azië het innovatieve centrum van de toekomst?

In Groot-Brittannië hebben we vervolgens contact met Martin Grimmwood, Director Financial Services GfK UK: wat zijn de trends in het Verenigd Koninkrijk en hoe faciliteert de Engelse toezichthouder de innovatie? Een van de voorbeelden waar we op ingaan is ‘Robo-advice’.

Na de lunch schakelen we over naar Zuid-Afrika, naar Bradley Taylor, Managing Director GfK South Africa en Craig Taylor, Director Momentum Health Insurance. De focus van dit verhaal zal liggen op de manier waarop Momentum, en de bekendere concurrent Discovery, reward programma’s hebben uitgewerkt die direct gekoppeld zijn aan gezond gedrag. Ze betreden daarmee een terrein waarover in Nederland veel discussie loopt in verband met privacy.

We eindigen deze tour rond de wereld met de Verenigde Staten als meest toonaangevende verzekeringsmarkt. Daar maken we verbinding met Tom Neri, Director Financial Services US, samen met Pamela Moy, Vice President van het toonaangevende Allstate. Hier focussen we met name op fintech en hoe Allstate omgaat met deze ontwikkeling.

De Innovatiesessie wordt geopend door Richard Weurding, algemeen directeur van het Verbond van Verzekeraars, tevens dagvoorzitter, en Margret Schuit, Managing Director GfK Netherlands. De voertaal is Engels.

Datum: 12 oktober 2016

Locatie: GfK, Middellaan 25, 5102 PB Dongen

Tijd: 09.30 uur (ontvangst vanaf 09.00 uur) – 14.15 uur.

De zaalcapaciteit is beperkt. Er is doorgaans een grote belangstelling voor de Innovatiesessies. Wacht dus niet te lang met aanmelden!

Hebt u zich al aangemeld, dan hoeft u dat niet nog een keer te doen.

Complianceregeling mededinging 

Deelnemers aan dit evenement vallen onder de Complianceregeling Mededinging van het Verbond en worden geacht zich te houden aan de geldende mededingingsregels en met de inhoud van de regeling bekend te zijn.