De wereld om ons heen verandert en de financiële sector verandert mee. Het Verbond van Verzekeraars wordt steeds meer een open platform: partners van buiten de verzekeringssector werken graag samen met het Verbond om zo meerwaarde te creëren voor onze leden, partners en de samenleving.
Een partnership heet niet voor niets een partnership. Wij trekken samen op. Een samenwerking draagt dus ook altijd bij aan de doelstellingen van een partner. Denk daarbij aan:
95 procent van alle Nederlandse verzekeraars zijn lid bij het Verbond. Daarmee zijn we een van de grootste verenigingen van het land. Samen met onze partners, leden, overheden, relevante brancheorganisaties, waaronder Insurance Europe, bedrijven en instellingen gaan wij de uitdaging aan iedereen bewust te maken van het belang van een goed functionerende verzekeringsmarkt, onmisbaar binnen de financiële sector en voor de samenleving als geheel. Wij werken samen in een open platform. Via dit open platform
Tijdens de coronacrisis krijgen (financiële) ondernemingen te maken met complexe, bedrijfsmatige vraagstukken. Naast alle maatregelen om klanten van verzekeraars te helpen, zijn wij samen met onze partners gestart met het Serviceplatform Corona.
Via dit netwerk van partners staan wij klaar om onze leden te ondersteunen en te helpen bij vragen op het gebied van distributie, finance, governance, HR, ICT, juridische vraagstukken, marketing, operations, riskmanagement en compliance.
Samen met onze partners staan we in het Innovatieplatform stil bij belangrijke trends voor de Nederlandse verzekeringsmarkt én concretiseren wij de innovatieagenda van het Verbond. Welke 'hot topics' moeten op deze agenda staan waar we samen de schouders onder zetten?
Ook stelt het Innovatieplatform concrete (niet-concurrentiële) thema’s vast die het platform als use cases verder ontwikkeld en waar mogelijk omzet tot een proof of concept. Een van de inspiratiebronnen voor het kiezen van de juiste thema’s is de Tech Trend Radar van MunichRe. Zie ook de presentatie van MunichRe over de Tech Trend Radar over 2020 via de livestream van het Verbond.
Het Verbond van Verzekeraars is dé brancheorganisatie voor iedereen die zich bezighoudt met of interesse heeft in verzekeren. Het delen van kennis, ervaring, en inspiratie over trends, ontwikkelingen gebeurt via een breed netwerk van kennispartners.
Wij informeren en inspireren onze volgers via
Het Verbond heeft ruim 40 beleidsadviseurs, die samen met betrokken leden via commissies en platforums en met behulp van onze partners relevante en actuele kennis delen via nieuws- en persberichten, video’s, infographics, blogs en via sociale media. De webredactie vult twee keer per week een goed gelezen ledennieuwsbrief (3870 ontvangers, opens: 41%). Daarnaast verschijnt een keer per twee weken een openbare nieuwsbrief met een verdiepingsslag voor onze leden en stakeholders (3420 ontvangers, opens: 33%). Relevante ontwikkelingen en trends komen in deze nieuwsbrief uitgebreid aan bod via interviews en achtergrondartikelen.
Elke maand bezoeken ruim 130.000 mensen verzekeraars.nl. Op de site en via social media worden onze artikelen volop besproken en gedeeld.
Het Verbond heeft een actieve en betrokken community, met ruim 15.000 volgers via LinkedIn. Deze groep groeit elke dag. Twitter heeft een stabiel bereik van bijna 7.000 volgers.
Het Verbond organiseert een veelheid aan activiteiten waar je als sponsor je naam aan kunt verbinden. Denk aan onze (digitale) events en activiteiten, maar bijvoorbeeld ook aan een (digitale) stand, informatie over jouw organisatie in de vooraankondiging, het programma, spreektijd en/of een interview in een van onze nieuwsbrieven, etc. Alle sponsormogelijkheden hebben wij voor je op een rij gezet net als onze activiteiten voor 2021.
<klik op de afbeelding om te vergroten>
Geïnteresseerd en meer weten? Mail met Sjoerd Brouwer, accountmanager van het Verbond.
De Insurance Academy van het Verbond organiseert opleidingen, trainingen en events voor industry leaders en professionals in de verzekeringsbranche en de financiële sector. Verzekeraars begrijpen de risico’s en weten wat er moet gebeuren als een risico realiteit wordt. Kennis speelt een belangrijke rol in de business. En in de toekomst steeds meer. De Academy richt zich op drie pijlers:
De activiteiten van IA voldoen aan de Kwaliteitscode voor Opleidingsinstellingen voor Kort Beroepsonderwijs.