Skip to Content

Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden Log in voor toegang of vraag account aan.

Platform Jonge Verzekeraars: Hoe goed is mijn verzekeraar?

Welke rapportcijfers geven klanten aan hun verzekeraar? Hebben klanten vertrouwen in hun verzekeraar? Hoe beoordelen ze de deskundigheid en klantgerichtheid van hun verzekeraar? Het Verbond van Verzekeraars laat klantonderzoek uitvoeren door Kantar TNS om deze en andere vragen te beantwoorden. Verzekeraars vinden het belangrijk dat consumenten inzicht hebben in hun prestaties, daarom worden de antwoorden van klanten op de website www.VerzekeraarsInBeeld.nl gepubliceerd. Wij vinden het niet meer dan vanzelfsprekend dat consumenten de gegeven scores kunnen meenemen in hun aankoopbeslissing. Hoe wordt het een vanzelfsprekendheid dat consumenten deze informatie gebruiken en weten te vinden?

Tijdens de bijeenkomst Hoe goed is mijn verzekeraar? Verdiepen we ons in klanteducatie en de manier waarop we klanten het beste kunnen bereiken en kunnen ondersteunen bij het maken van keuzes. Na een presentatie over klanteducatie door Marijke van Putten (Science for business), geeft Esther Vlieger (projectleider VerzekeraarsInBeeld) een toelichting op de achtergrond en opzet van VerzekeraarsInBeeld. Klanteducatie is natuurlijk een mooi gegeven, maar hoe zorg je ervoor dat dit de consument (en dan vooral jongeren) ook aanspreekt en bereikt? Tijdens het workshopgedeelte werk je dit verder uit.
Jouw input wordt gebruikt voor de volgende editie van VerzekeraarsInBeeld (juni 2017).

Doel
Jonge medewerkers in de bedrijfstak een stem geven binnen de branchevereniging & vanuit de groep jonge medewerkers input verkrijgen voor VerzekeraarsInBeeld 2017. 

Bestemd voor
Het Platform Jonge Verzekeraars richt zich op jonge medewerkers, werkzaam bij een lid van het Verbond van Verzekeraars.
Deze middag staat open voor jonge medewerkers uit alle verzekeringssectoren en van alle niveaus van senioriteit. Voorkennis wordt niet verondersteld.

Deze bijeenkomst draagt bij aan uw actuele kennis
Deze bijeenkomst draagt bij aan het actueel houden van relevante kennis en kunde over dit thema. Desgewenst kan een deelnamecertificaat worden verkregen. U dient dit aan te geven als u zich voor de bijeenkomst aanmeldt. Dit certificaat kan onderdeel zijn van eigen maatschappijprogramma’s op het gebied van Permanent Actueel (PA). 

Kosten
Aan deelname zijn geen kosten verbonden. 

Programma
15:00  Inloop
15:30  Welkomstwoord
15:40  Alles over klanteducatie, hoe bereiken we klanten op een goede manier?, Marijke van Putten (Science for Business)
16:10  VerzekeraarsInBeeld: Hoe goed is mijn verzekeraar?, Esther Vlieger (Verbond van Verzekeraars)
16:25  Workshop: aan de slag
17:10  Wrap up: welke veranderingen moeten gemaakt worden?
17:30  Afsluiting en borrel 

Nadere informatie en vragen
Voor nadere informatie of met vragen kunt u contact opnemen met Lara van Waas (beleidsadviseur Verbond).   

Complianceregeling Mededinging
Deelnemers aan dit evenement vallen onder de Complianceregeling Mededinging van het Verbond en worden geacht zich te houden aan de geldende mededingingsregels en met de inhoud van de regeling bekend te zijn.