Skip to Content

Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden Log in voor toegang of vraag account aan.

Webinar De consument als consultant

Namens de sector zoekt het Verbond nog nadrukkelijker de dialoog met klanten. In de Verzekeringscommunity brengen we dat sinds de zomer van 2016 in de praktijk. De community is een voorbeeld van een ‘Consumer Consulting Board’, gemodereerd door het bureau InSites, dat wereldwijd veel ervaring heeft met het op deze wijze betrekken van klanten bij bedrijven en organisaties.

Zo voeren wij online verhelderende gesprekken met consumenten over belangrijke beleidsonderwerpen en over actuele ontwikkelingen die de hele verzekeringsbranche aangaan. Geagendeerd door onszelf, maar ook door hen. Deelnemers inspireren ons én elkaar. Het verrijkt onze visievorming en er ontstaan nieuwe ideeën en inzichten waarmee we concreet aan de slag kunnen. In een webinar op 12 januari 2017 gaan we graag met u in gesprek over hoe het werkt en wat het oplevert, ook voor u als lid van het Verbond.

Rijke gesprekken
Hoe leven onderwerpen als Big Data en privacy in de samenleving? Hoe willen consumenten geïnformeerd worden over hun financiële situatie? Beschouwen zij ‘zekerheid bieden’ als een belangrijke kernwaarde van verzekeraars? In de tweede helft van 2016 wierpen de consumenten in de community in gesprek met ons en met elkaar hun licht op deze en andere vragen. Ook dachten ze actief mee over de doorontwikkeling van en de communicatie over VerzekeraarsInBeeld en de app MobielSchadeMelden. In nauwe samenwerking met de community heeft de koepelwerkgroep van Verbond en Pensioenfederatie in de afgelopen maand volgens de scrummethode gewerkt aan de totstandkoming van standaardmodellen. Die moeten consumenten straks helpen bij het maken van een afgewogen keuze tussen vaste en variabele pensioenuitkeringen.

Voordeel
Tijdens het webinar spreken onder meer Cor Groeneweg, manager Communicatie van het Verbond, en Mathieu Veldhuijzen van InSites Consulting over de bedoelingen en de resultaten van de Verzekeringscommunity. Daarbij gaan ze in op de vraag hoe de community zich onderscheidt van klantenpanels, wat de gesprekken al hebben opgeleverd en hoe de maatschappijen er hun voordeel mee kunnen doen. Uiteraard is er ook alle ruimte om vragen die hierover bij u leven te stellen.

 

Voor wie?
Het webinar is vanzelfsprekend interessant voor marketing- en communicatiedeskundigen bij de leden, maar daarnaast voor iedereen die klantbelang centraal stelt en/of in zijn of haar werk rechtstreeks met klanten te maken heeft.
Dit webinar is toegankelijk enkel voor leden van het Verbond van Verzekeraars.

Let op: inschrijven
U kunt inschrijven via deze link, die leidt naar de pagina van OnlineSeminar. Daar hoeft u eenmalig een account aan te maken.
Mocht u, na aanmelding, niet in staat te zijn het webinar live bij te wonen, dan kunt u met de terugkijklink de opname terug kijken. Helaas mist u dan de interactie van de uitzending!