Skip to Content

Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden Log in voor toegang of vraag account aan.

Workshop Organiseren voor innovatie

Fintech, big data, wearables, blockchain. Nieuwe ontwikkelingen hebben inmiddels in verschillende markten voor disrupties gezorgd. Hoe zit het met de verzekeringswereld? We zijn er allemaal van doordrongen dat de verzekeringsbranche ook moet innoveren, maar hoe pakken we die handschoen op? Afwachten is immers geen optie. Welke nieuwe vaardigheden hebben we nodig om innovatief aan de slag te gaan?

Let’s innovate!

In een reeks workshops gaan we niet alleen bespreken wat nodig is, we gaan ook tot actie over. Innoveren betekent vooral ook doen. In de workshops is dus veel aandacht voor interactie, leren en toepassen. Daarbij werken we samen met een aantal partners, zoals MakerStreet, KPMG en GfK, met wie we ingaan op verschillende aspecten van actief innoveren. Aan de slag dus!

Workshop "Organiseren voor innovatie"
Vrijwel iedere organisatie ziet innovatie als belangrijkste drijver voor nieuwe omzet. Ook verzekeraars. Maar innovatie is vaak ook omgeven door mythes, zoals het ‘genie’ Steve Jobs. KPMG Innovation Factory ontkracht deze mythe graag en laat tijdens deze workshop zien dat succesvolle innovators hun innovatie juist goed organiseren. Aan de hand van voorbeelden van organisaties, theorie en workshopoefeningen gaan we zo samen ervaren wat het betekent om voor innovatie te organiseren.
 
Maandag 23 mei organiseert het Verbond van Verzekeraars in samenwerking met KPMG Innovation Factory een middag over innovation governance. Deelname aan de sessie geeft je inzicht in hoe organisaties zich hun innovatie-inspanningen vormgeven; welke mensen, proces en systemen hierbij komen kijken. Daarnaast zoomen we in op de verschillende volwassenheidsniveau’s van innovatie.
 
Wat gaan we doen?
- Future Insurer: uitkomsten uit het laatste onderzoek van KPMG naar innovatie in de verzekeringsbranche
- Best-in-class innovators: hoe organiseren deze innovators zich?
- Scan van uw innovatievolwassenheid: bepaal zelf hoe goed uw organisatie is ingericht om te innoveren
- Break-outs voor verdieping op innovatieprocessen en innovatiestrategie.

Tijdens de bijeenkomst serveren wij een hartige snack.
 
Workshopleider: Han Gerrits, KPMG Innovation Factory
Han Gerrits is partner van de KPMG Innovation Factory en verantwoordelijk voor de dienstverlening op het gebied van innovatiemanagement van KPMG. Han heeft meer dan dertig jaar ervaring met innovatieprojecten. Hij begon zijn carrière in de jaren ’80 met grote innovatieprojecten waarbij IT ingezet werd om organisaties te innoveren. In de jaren ’90 verlegde hij zijn aandacht naar het inzetten van internet om innovaties te realiseren. Sinds 2000 houdt hij zich vooral bezig met het inrichten van innovatie in organisaties.
 
Voor wie is deze workshop bedoeld?
Iedereen die geïnteresseerd is in nieuwe ontwikkelingen en de vaardigheden wil ontwikkelen die nodig zijn om te innoveren, verantwoordelijken voor innovatie: innovatiemanagers, productmanagers.
 
Het maximum aantal deelnemers is vijftig. Bij overschrijding van dit aantal kan het zijn dat wij het aantal deelnemers per maatschappij moeten beperken.
 
Wat komt er nog meer?
Wil je naast het leren van nieuwe vaardigheden je kennis op bepaalde trends verder verdiepen? Dat is mogelijk. Op 21 april is “Verzekeraars 2020” innovatiecursus met Nijenrode Business Universiteit weer begonnen, in de herfst organiseert het Verbond samen met TNO en Microsoft workshops die een verdieping bieden op innovatiethema’s. Bovendien vindt een webinar over trends in innovatie in de branche plaats. Let op de aankondigingen die binnenkort verschijnt!
 
Meer informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Carla Verwijs.