Het geheim achter tevreden klanten

Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden, Log in om toegang te krijgen tot deze content
18-01-2019

Schadeverzekeraar Unigarant en ANWB, eindigden in 2018 op plaats vier en vijf in de ranking van het klanttevredenheidsonderzoek VerzekeraarsInBeeld, beiden met een 7,6. In een video legt Unigarant uit wat het geheim is achter tevreden klanten.

Unigarant dat fiets- en bromfietsverzekeringen verkoopt onder het ANWB merk, laat een stabiele stijging zien in de klantscores over de afgelopen jaren. Wat is hun geheim achter tevreden klanten?

In een video introduceert Marco Berends, Manager Marketing & Communicatie van Unigarant, de Net Promoter Score SM (NPS®), een eenvoudig maar krachtig instrument om met één enkele vraag klantentevredenheid te meten om zo een indicatie te krijgen van het groeipotentieel van het bedrijf, product of dienst. Unigarant scoort hoog op de NPS. Uitgedrukt in een rapportcijfer geven klanten Unigarant een 8.6 voor het contact met de klantenservice en de schadeafhandeling. Volgens Sieta Brunsting, marktonderzoeker bij Unigarant, vraagt Unigarant al sinds 2012 actief aan klanten hoe men de dienstverlening heeft ervaren en beleefd. “Naast de scores waar het goed en minder goed gaat, is nog belangrijker te weten waarom we iets goed doen en waarom we verbeteringen moeten doorvoeren.”

Ga voor een overzicht van alle overige scores op klanttevredenheid van de deelnemende verzekeraars naar VerzekeraarsInBeeld.nl.


Was dit artikel nuttig?