Skip to Content

Klachten over beleggingsverzekeringen nemen af

Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden Log in voor toegang of vraag account aan.

Ruim dertig consumenten hebben in de tweede helft van vorig jaar duidelijkheid gekregen over hun beleggingsverzekeringsklacht. In 27 zaken heeft de geschillencommissie van Kifid uitspraak gedaan. Vijf klachten zijn opgelost via bemiddeling.

Dat schrijft Kifid vorige week in een nieuwsbericht. Het klachteninstituut heeft op dit moment nog iets meer dan 200 beleggingsverzekeringsklachten in behandeling. Een jaar geleden waren dat er nog ruim 300. Ook het aantal nieuwe klachten bleef beperkt. Dat waren er in het afgelopen halfjaar negen.

Einde in zicht

Volgens Eveline Ruinaard, voorzitter van de geschillencommissie, komt het moment in zicht dat Kifid het hoofdstuk kan sluiten. “Het aantal nieuwe klachten blijft beperkt, terwijl we in 2022 ruim 110 klachten hebben afgerond. Met het overgrote deel van de resterende klachten zijn we nu aan de slag. Datzelfde hopen we te doen met de klachten die we nog moeten oppakken.”

Nieuwsgierig naar het hele bericht? Kijk op de website van Kifid.


Was dit nuttig?