
Volgens Bosklopper is premiedifferentiatie tussen oude en nieuwe klanten al langer onderwerp van gesprek in het bestuur, onder meer naar aanleiding van eerdere onderzoeken naar 'pricewalking' in Groot-Brittannië. "We hebben op dit moment geen indicatie dat er op dit vlak zaken fout gaan, maar we moeten borgen dat dat zo blijft". Volgens Bosklopper ontbreekt de ruimte om dit in zelfregulering vast te leggen. "We mogen geen afspraken met elkaar maken over het premiebeleid. Daarom zijn wij voorstander van een actief beleid van de toezichthouder AFM op dit punt".
Bosklopper stond ook stil bij het belang van het hanteren van de menselijke maat in de omgang met klanten. "We moeten voorkomen dat mensen in onze geautomatiseerde processen van de band vallen omdat we onvoldoende oog hebben voor hun specifieke omstandigheden", aldus de voorzitter. "Het moet handen en voeten krijgen. Het is niet iets vrijblijvends of voor de goede sier. We hebben bij het toeslagenschandaal gezien wat er gebeurt als je onvoldoende rekening houdt met de menselijke maat. Wij nemen dit issue terecht serieus."