Skip to Content

Insurance Challenge

Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden Log in voor toegang of vraag account aan.

Hoe vind en behoud je (young) professionals voor jouw bedrijf? Door digitalisering, nieuwe technologie, veranderende klantbehoeften én een krappe arbeidsmarkt kan dat een flinke uitdaging zijn. Om studenten kennis te laten maken met ons vak en de grote maatschappelijke impact van verzekeren, organiseert het Verbond regelmatig een Insurance Challenge.

Via zo’n Insurance Challenge maken studenten kennis met verzekeraars en werken mee aan oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken zoals bijvoorbeeld duurzaamheid en de krappe arbeidsmarkt, het verantwoord gebruik van data van klanten, bijdragen aan de energietransitie. Tegelijkertijd vergroten verzekeraars hun netwerk van studenten en krijgen de kans om hun toegevoegde waarde aan onze samenleving te delen. Kortom; wat betekent werken in de verzekeringssector nou echt?

Platform

Studenten die geïnteresseerd zijn in een challenge, kunnen terecht op insurancechallenge.nl. Daar vinden zij informatie over aankomende challenges, eerdere edities en zich direct inschrijven. Ook ontdekken zij op dat platform meer over werken bij een verzekeraar. Denk dan aan stages, traineeships en startersfuncties bij diverse verzekeraars. Ook zijn er contactgegevens beschikbaar als studenten vragen hebben voor het Verbond of een van de andere leden. Insurancechallenge.nl wordt regelmatig geüpdatet met nieuwe challenges en statistieken van de verzekeringssector.

Challenges

Een Insurance Challenge is een dagprogramma waarbij studenten te gast zijn bij een verzekeraar. De dag start met een kennismaking met de sector en een inspirerende TED-talk van een young professional. Hij of zij vertelt over zijn werk en deelt ervaringen. Vervolgens krijgen de studenten één of meerdere challenges voorgeschoteld waarmee zij in kleine teams aan de slag gaan; van onderzoeken, innoveren tot pitchen. Het team met het beste idee wint een lunchmeeting met directieleden of MT-leden van een verzekeraar. Zij mogen hun idee dan nog een keer presenteren.

#1 | 31 mei 2022 | Sustainability in the insurance sector | a.s.r.
#2 | 22 september 2022 | War On Talent | Nationale-Nederlanden
#3 | Datum, thema en locatie volgt z.s.m.

Goede start

De allereerste challenge op 31 mei bij a.s.r. was een succes. De deelnemers hebben met plezier deelgenomen en geven aan dat ze nu een veel breder en beter beeld hebben van de verzekeringssector. Meerdere keren gaven studenten aan positief verrast te zijn door de vele onderwerpen waar verzekeraars zich mee bezighouden.

Je kunt deze video alleen afspelen als je onze marketingcookies accepteert.
Dat is niet onze keuze, maar het gevolg van wetgeving. Wij gaan uiteraard netjes met je gegevens om.

Werving studenten

De Insurance Challenges worden georganiseerd in samenwerking met een campagnebureau dat is gespecialiseerd in studenten. Dit bureau weet als geen ander wat jongeren beweegt en verbindt hen met organisaties om samen positieve impact te maken. Het bureau heeft een groot netwerk van onderwijsinstellingen, hogescholen en universiteiten. En omdat elke challenge een ander thema heeft, worden per challenge passende studenten benaderd.

Werkgroep onderwijsprofilering

Insurance Challenge is een initiatief van de werkgroep Onderwijsprofilering van het Verbond. Hierin zijn Nationale-Nederlanden, Aegon, a.s.r., Allianz en Achmea vertegenwoordigd.

Deelnemen

Is jouw organisatie lid van het Verbond van Verzekeraars en willen jullie meewerken aan Insurance Challenge of een link laten plaatsen op het platform naar jullie carrièremogelijkheden? Neem dan contact op met Richard Roelevink, beleidsadviseur Onderwijs en Arbeidsmarkt bij het Verbond.

Laatst gewijzigd op: 11-8-2022