Skip to Content

OHRA benoemd tot Koploper Toegankelijkheid

Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden Log in voor toegang of vraag account aan.

Verzekeraar OHRA nodigde onlangs een blind iemand uit om medewerkers te laten zien in hoeverre hij online een verzekering af kan sluiten. “Iedereen deed mee, van de Content Specialist tot de UX Designer. Het heeft ons geleerd hoe we de website nog beter toegankelijk kunnen maken”, aldus Bianca Knispel (directeur NN retail schade, OHRA en zorg). Met dit initiatief is OHRA door het Verbond van Verzekeraars benoemd tot Koploper Toegankelijkheid 2020.

Door de uitbraak van het coronavirus reikt Patricia Swienink, Programmamanager Klantbelang & Reputatie, de prijs dit jaar virtueel uit. Ook Bianca reageert in een videoboodschap.

Is de video niet zichtbaar op deze pagina, verander dan de cookie-instellingen
of bekijk hem op Youtube.

Je kunt deze video alleen afspelen als je onze marketingcookies accepteert.
Dat is niet onze keuze, maar het gevolg van wetgeving. Wij gaan uiteraard netjes met je gegevens om.

Tweede editie

Het Verbond heeft de Koploper Toegankelijkheid vorig jaar in het leven geroepen om de verzekeringssector te inspireren en stimuleren om met digitale toegankelijkheid aan de slag te gaan. OHRA is de tweede verzekeraar die benoemd is en een training op maat van Stichting Accessibility aangeboden krijgt. In 2019 sleepte ARAG deze prijs in de wacht. In het interview Toegankelijkheid: “Heb jij al van audio CAPTCHA gehoord?” vertelt het online team van deze verzekeraar wat zij van de training hebben geleerd.

Tips en tools

Meer informatie over het VN-Verdrag en handige tips en tools over toegankelijkheid zijn te vinden op onze themapagina Digitale Toegankelijkheid.

shutterstock_574939951.jpg

Verenigingsdag 2024

  • 26-6-2024
  • Event
  • Verzekeringsthema's

Was dit nuttig?