Skip to Content
dashboard_1719832297.jpg

Q&A: IT/dashboard

  • De volgende KPI’s worden gemeten:

    • klanttevredenheid
    • klantbeleving
    • doorlooptijd schadetraject klant
    • doorlooptijd onderling verhaal verzekeraars
    • uitval clearinghuis
    • gemiddelde schadebedrag
    • penetratie DSA

    Deze KPI’s worden gemeten in een dashboard. Verzekeraars en volmachten die data aanleveren, hebben daar toegang toe. In dit dashboard kunnen zij de informatie van hun eigen maatschappij vergelijken met informatie van de branche.

  • Om te kunnen meten of de implementatie van DSA tot een hogere klanttevredenheid leidt voeren we een 0-meting uit. In de toolkit staat een beschrijving van de aan te leveren data.

  • Er wordt onderzocht of bijvoorbeeld de uitvraag of de schade dient te worden verhaald, ook bij de DSA kan plaatsvinden via Mobielschademelden. Het een en ander wordt in februari uitgewerkt. Uitdaging is nog hoe we particuliere posten van zakelijke posten onderscheiden.

  • Net als nu moeten gegevens worden vastgelegd in CIS. Ook dat helpt bij de fraudebestrijding. Over de precieze gegevens die in CIS moeten worden vastgelegd vinden momenteel gesprekken plaats tussen verzekeraars en CIS. Zodra daarover meer bekend is, zal die informatie op deze webpagina worden geplaatst. 

  • Ja, deze aanlevering vindt plaats via CVS-net en valt daarmee onder de verwerkersovereenkomst.