Begrijpelijke taal? Ja graag!

}
Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden, Log in om toegang te krijgen tot deze content
19-05-2017

Verzekeraars hebben begrijpelijke taal al een tijd hoog op hun prioriteitenlijst staan. Uit onderzoek van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren naar de overlijdensrisicoverzekering blijkt dat keurmerkhouders hier veel aandacht aan geven. En dat wordt gewaardeerd.

“Daar zijn we blij mee”, aldus directeur van de Stichting toetsing verzekeraars, Ron van Kesteren. “Alle zeventien getoetste keurmerkhouders zijn goed door de beoordeling gekomen.” Maar er is nog wel ruimte voor verbetering. Zo geeft Van Kesteren aan dat het  opvalt dat verzekeraars zich niet altijd voldoende in de klant verplaatsen om te bepalen welke informatie echt relevant is voor hem. En welke informatie een plek moet krijgen op de productpagina.

Veel initiatieven
Verzekeraars hebben in de loop der tijd veel initiatieven ontwikkeld om hun communicatie te verhelderen en hun medewerkers duidelijk te laten communiceren met klanten. Zo laat een aantal verzekeraars bijvoorbeeld polisvoorwaarden toetsen door klantpanels en wordt  gebruik gemaakt van standaard tekstsjablonen die hun medewerkers kunnen gebruiken.

Meer informatie over het onderzoek? Neem dan een kijkje op de website van de Stichting toetsing verzekeraars.

Cookies

{cookieText}