Boeiend programma voor verzekeraars over digitale innovaties

}
Op deze pagina is content beschikbaar exclusief voor leden, Log in om toegang te krijgen tot deze content
16-12-2015

Speciaal voor verzekeraars die meer grip willen hebben op de introductie van digitale innovaties, organiseert Nyenrode Business Universiteit in samenwerking met het Verbond de course ‘Verzekeraars 2020: challenge digitale innovatiekracht’. Met dit programma van vijf dagen krijgen verzekeraars de gelegenheid zich verder te verdiepen in digitale innovaties en hoe deze toe te passen in hun eigen organisatie.

Door technologie verandert het leven van mensen ingrijpend. Deze ontwikkeling raakt ook verzekeraars. Klantrelaties veranderen en verzekeraars moeten daarin meegaan. Voor het introduceren van digitale innovatie is een goede strategie nodig. Daarom is dit programma ontwikkeld, waarbij de vraag centraal staat hoe aan innovatie en digitale transformatie effectief en snel handen en voeten gegeven kunnen worden. Om te kunnen innoveren zijn competenties en een innovatieve cultuur nodig. Welke ‘eisen’ stelt dat aan de organisatie, wat kunnen we leren van andere sectoren en waarom is het zo moeilijk?

Programma
Het programma is ontwikkeld voor mensen die zich bij een verzekeraar bezighouden met innoveren en visie op de toekomst. Het programma bestaat uit vier modules en een slotseminar:

  • Dag 1: wie wil je zijn en vanuit waar vertrek je?
    Deze dag gaat onder meer over data driven innovaties, snelle innovaties en digitale transformatie.
  • Dag 2: wat gebeurt er om ons heen?
    Over scenarioanalyse en innovatiekansen voor verzekeraars en over digitale transformatie in de gaming industrie. Wat kunnen
verzekeraars daarvan leren?
  • Dag 3: wat heb je nodig voor innovatie en hoe doe je dat?
    Vandaag een diagnose van de innovatie- en veranderkracht van de deelnemers en hun organisatie. En ook: een workshop over creativiteit en innovatie.
  • Dag 4: Kun je succesvol innoveren?
    Over digitale transformatie, startups en succesvolle innovaties.
Waarom lukt het soms wel en soms niet in de praktijk?
  • Dag 5: slotseminar met killercases in de praktijk.
    Aan het begin van het programma krijgen de deelnemers de opdracht om een innovatieve killercase te maken. Tijdens het slotseminar presenteren zij de uitwerking van hun strategische innovatieopdracht.

Praktische informatie
De course vindt plaats op Nyenrode Business Universiteit in Breukelen en start op 21 april. De begintijd van de vier modules is 13.30 uur en ze eindigen om 21.30 uur. Het slotseminar (dag 5) begint om 18.30 uur. Het programma heeft een looptijd van ongeveer vijf maanden. De kosten voor deelname zijn € 4.970 (geen btw). Dit is inclusief alle catering en literatuur.

Meer weten en aanmelden
Bekijk de brochure over het programma ‘Verzekeraars 2020: challenge digitale innovatiekracht’ of lees meer op de website van Nyenrode.
• Of neem contact op met Maura Welling (programmamanagement Nyenrode) via m.welling@nyenrode.nl.

Cookies

{cookieText}