Stichting Toetsing Verzekeraars publiceert dashboard claimafhandeling

Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden, Log in om toegang te krijgen tot deze content
01-11-2018

Stichting Toetsing Verzekeraars heeft vandaag het dashboard claimafhandeling gepubliceerd, waarin de houders van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren gemiddeld een 3,8 scoren op een schaal van 1 tot 5.

Het thema-onderzoek Claimafhandeling is het eerste onderzoek dat valt onder de samenwerkingsovereenkomst die de Autoriteit Financiële Markten (AFM), Stichting Toetsing Verzekeraars (STV) en het Verbond van Verzekeraars per 1 januari 2018 hebben gesloten. In dit thema-onderzoek heeft STV onderzocht of verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren de klant centraal stellen als zij claims afhandelen en hoe zij de claimafhandeling kunnen verbeteren.

Het Verbond van Verzekeraars is positief over de verbeterde totaalscore voor claimafhandeling en zal de aanbevelingen uit het rapport bestuderen. Omdat getoetst is met een vast normenkader kunnen verzekeraars duidelijk de verbeteringen en verbeterpunten waarnemen. 


Was dit artikel nuttig?

Cookies

{cookieText}