Skip to Content

Studenten maken kennis met verzekeraars

Op deze pagina is ook content beschikbaar exclusief voor leden Log in voor toegang of vraag account aan.

‘Gefeliciteerd! Je bent zojuist benoemd tot directielid van een verzekeringsmaatschappij in Nederland.’ 35 studenten Financial Service Management maakten 12 januari een sprong in de tijd. Want misschien is deze zin uit de cybergame die zij speelden in de toekomst wel écht op hen van toepassing. Het Verbond liet hen – samen met Vivat – alvast kennismaken met de branche.

Het Verbond ontwikkelde de cybergame niet voor niets. De branche is voortdurend op zoek naar nieuw talent met frisse ideeën. Zeker voor de toekomst hard nodig. Jessica Boonekamp van het speciaal hiervoor gestarte Project Promotie Verzekeraars: “We moeten nu al nadenken over hoe we in de toekomst talent kunnen boeien en binden. En we ervaren dat veel jongeren niet zo goed weten wat verzekeraars doen.” Het Verbond organiseert daarom met enkele verzekeraars bijeenkomsten voor studenten.   

Er gebeurt best veel

Dinsdag 12 januari zijn 35 tweedejaars ‘aan de beurt’. Nog met een onvolledig beeld van verzekeraars stappen zij de hal van Vivat binnen. “Waar is de balie waar je je zaken kunt regelen? Dat is bij een bank toch ook zo?” Het is nog wat onwennig. Meer bekendheid volgt al snel na presentatie van Georgette Fijneman, COO van Vivat. Er gebeurt best veel in de verzekeringsbranche! Dat wordt helemaal duidelijk als Robert Witteveen, trendwatcher en strateeg bij Vivat, zijn bevlogen betoog houdt over de ‘wereld van verzekeraars in transitie’. De studenten weten in ieder geval waar de kansen voor hen liggen: “We zijn op zoek naar ‘omdenkers’.”

Tijd om zelf aan de slag te gaan. En wel als directeur van een verzekeraar die Bins verzekert, een webwinkel die wordt gechanteerd door hackers. Betaal je of niet? En wat doe je met bestaande verzekeringen, die nog niet zijn ingericht voor dit soort nieuwe risico’s? Pas je die aan? Maar welke gevolgen heeft die aanpassing voor de klanttevredenheid? Nog best lastig, dat reilen en zeilen bij een verzekeraar. “Maar vooral interessant”, aldus een van de studenten. “Zouden er niet meer van dit soort sessies kunnen komen?” Missie geslaagd.


Was dit nuttig?